Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Jag som spelare

Av Fanny - 13 januari 2013 09:45


Jag hade tänkt att ni skulle få lära känna mitt spelande lite bättre än vad ni redan kanske gör. Så jag satte ihop lite frågor att svara på, ni får gärna använda dem själva - men ange helst att det är jag som har "kommit på" dem. Tack!


Hur länge har du spelat?

Jag har inte alls spelat särskilt länge. Men med tanke på att jag inte ens var född när The sims först kom ut, så är det ju lite svårt att klandra mig :P Är man liten så är man, det finns inte så mycket att göra åt det! Jag fick The sims 3 i julklapp julen 2010, då jag verkligen hade blivit tagen av det när jag spelade det hos en kompis ca ett halvår tidigare. Annars var jag tokig (då menar jag verkligen tokig, jag kunde sitta hela dagen) i Mysims kingdom på Wii något år innan, men det räknas kanske inte... 


Bästa expansionspaketet?

Tror det är Kvällsnöjen och Övernaturligt. Vet inte varför, men jag gillar verkligen de spelen. Är dock lite osäker på den sistnämnda, men jag har verkligen använt och tyckt om det spelets innehåll så jag antar att jag kan se det som en favorit?




Brukar du fuska?

Både ja och nej. Jag försöker att undvika det, det är ju mycket roligare att spela utan fusk, men ibland måste man helt enkelt. Anledningen till att jag fuskar är oftast för att jag är lat: Jag använder Resetsim för att få hem simmen om jag inte orkar vänta på att den ska åka t.ex taxi hem, Kaching om jag inreder huset och verkligen måste köpa en ny sak som jag inte har råd med och Testingcheatsenabled true om simmen t.ex stinker, är hungrig och stressad innan jobbet (då hinner man ju inte fixa allt det). Om jag däremot verkligen bestämmer mig för att "Näe, nu ska jag spela en fuskfri familj!" så går det absolut. Däremot missbrukar jag verkligen fusken när jag gör historier till bloggen.


Bygger du hus?

Nja. Jag gillar inte det så mycket. Jag älskar att inreda husen, men att skapa dem är verkligen tröttsamt. Det tar lång tid och när jag är klar så orkar jag inte fortsätta med insidan (plus att mina hus ofta blir väldigt tråkiga på utsidan). Däremot brukar jag bygga parker och allmäna tomter ibland. 


Använder du mods?

Jag använder NRaas Traveler mod vilket gör så att man kan resa och flytta till olika städer (t.ex. att man bor i Sunset valley och åker på semester till Appaloosa Plains). Annars har jag Poseplayer och några bugfix-modar.



Typiska ansiktsdrag för dina simmar?

Detta ändras rätt ofta, men just nu är det rätt typiskt mina simmar att ha brunt hår, inte så skarp näsa, ögon som är raka nertill och börja upptill (ungefär som en halv oval) och att munnen sitter längre ner. På senaste tiden har mina simmar även fått rätt mycket fräknar.


Vilken egenskap använder du mest?

Detta ändras också med tiden, men jag använder just nu oftast Ensamvarg, Virtuos, Neurotisk, Hetlevrad och Opassande. Jag tycker de är charmiga egenskaper.


Har du mycket nedladdat innehåll?

Inte så jättemycket, men några saker har jag. Jag laddar dock inte ner för att spelet ska se mer realistiskt ut, utan jag laddar oftast ner saker som passar in med standardföremål. Jag tycker verkligen inte om överdrivet glansiga hår och kläder med suddiga texturer...



Vilka simliska låtar gillar du mest?

Jag måste verkligen säga att jag AVGUDAR den simliska musiken. Den har fått mig att upptäcka band och låtar som jag aldrig hade hittat annars. Däremot låter de simliska versionerna väldigt konstiga när man har vant sig vid originalet... Nåja, nu till själva frågan! Jag gillar Hiphoplåtarna och Indielåtarna mest, men det finns några från Pop och Elektronika som jag gillar också.


Några favoriter:

 


3OH!3 - Double Vision



Chiddy Bang - Here we go



Matt & Kim - Daylight


(kolla på den här videon, den är jättebra gjord!)


Kelly Rowland - Rose colored glasses



Jag rekommenderar att ni även kollar upp originalen av dessa låtar om ni gillar dem. Jag kan intyga att de är mycket bättre!

 

Vilken är din favoritstad?

Jag tror min favorit är Hidden Springs. Jag älskar verkligen den.

 

Vad är det längsta du har kommit till i generationer?

Jag är inte en generationsspelare, så det längsta jag har kommit till är generation sex (eller räknas det som generation sju om ett litet småbarn har fötts?). Vi får se om jag orkar fortsätta spela på den familjen, har inte spelat på den på över ett halvår... Annars brukar jag komma till ca generation 3 innan jag tröttnar och börjar spela på en annan familj.


Hoppas det här inlägget gjorde er lite mer medvetna om hur jag spelar!

 
 
Mini

Mini

13 januari 2013 10:22

Du är faktiskt lik mig när det gäller att spela sims! :D Superbra inlägg!!

http://minissimsblogg.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

13 januari 2013 10:55

Jag måste säga att vi inte är så jättelika som spelare men det är ju det som är det roliga! :D

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

13 januari 2013 11:13

Jag började spela sims när jag var 4 alltså för 7 år sedan.

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

13 januari 2013 12:47

Mina simmar har också börjat få fräknar på senaste tiden, tycker det är väldigt charmigt ^^

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

J

13 januari 2013 12:57

Jag spelar inte heller så mycket i generationer. Brukar också orka till typ tredje, men jag har en familj nu i Monte Vista som jag ska försöka hålla kvar intresset för. :)

 
Linn

Linn

13 januari 2013 13:37

Inlägget var jättebra och kul att läsa! Fler sånahär! :3
Men är det någon som vet vad man kan ladda ner Hidden Springs gratis? :)

http://linnsims.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

13 januari 2013 14:04

http://sims-zebran.bloggplatsen.se/

Det längsta jag har kommit i generationer är 9 (so...close)

Sen kracha hela spelet ;)

/Alexandra

http://sims-zebran.bloggplatsen.se/
http://sims-zebran.bloggplatsen.se/
http://sims-zebran.bloggplatsen.se/

http://sims-zebran.bloggplatsen.se

Fanny

13 januari 2013 17:02

Du får sluta länka din blogg så många gånger då detta räknas som reklam (vilket jag har förbjudit här). Plus att det är rätt irriterande att se samma URL 5 gånger...

 
Ingen bild

Amy

13 januari 2013 16:09

Intressant story. Så här spelar jag: Jag började spela the sims 1 när jag var ca 7 år, men mitt riktiga nörd-period av the sims började med the sims 2 när jag var 10 år. Jag brukar spela en familj bestående av mamma, pappa, och två flickor som är barn. Ibland brukar jag också bara göra en ensam kvinna i hushållet. Jag brukar skapa min kvinnliga simmar med stora läppar, och de är antingen brunetter eller blondiner.

 
Sara

Sara

13 januari 2013 18:17

Vilken kul grej! Vi spelar ganska olika du och jag. ;) Jag kanske lånar denna i framtiden! :)

Tänkte be dig om en sak - vet inte om du vill att man ska skriva detta i frågerutan istället? Radera kommentaren isåfall. Men på TS3.com har du en annorlunda profilbild och undrar - huuuuuuuur!? Har googlat sönder mig själv. ^^

http://simsdeluxe.bloggplatsen.se

Fanny

13 januari 2013 18:24

Gjorde ett inlägg om det för vääääldigt länge sedan. Kanske inte världens bästa, men det ska väl duga! http://fantasims3.bloggplatsen.se/2011/10/11/6425155-byt-ut-bilderna-pa-exchange/

 
SimsMixy

SimsMixy

13 januari 2013 19:00

Superbra inlägg ^_^
PS. Har du läst "Stall Norrsken" det är en jättebra manga serie :) DS.

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Me

Me

13 januari 2013 20:45

Haha, alla skriver att ni spelar typ oliak men vi spelar rätt likt, + att i din andra blogg: x3m.bloggplatsen.se så gjorde jag det testet och jag är mest lik dig! :D

Minst lik Henning, det stod lika mellan dig och Soffi ett antal gånger (typ 3 gånger...) :B

http://minblandning.bloggplatsen.se

 
Saga

Saga

13 januari 2013 20:47

Intressant inlägg!
Men jag spelar ganska olikt dig ^O^

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Simsing.blogg.se

Simsing.blogg.se

16 januari 2013 01:22

Hej! Jag snor denna lista av dig (lär posta inlägget imorgon nån gång), men ska självklart länka dig osv :)

http://simsing.blogg.se

Fanny

16 januari 2013 07:50

Ok, bra att du sa det! :3

 
Ingen bild

Miiiig

17 januari 2013 17:08

Vart kan man få staden Hidden springs ifrån?
Tacksam för svar:)

 
lovis

lovis

20 januari 2013 17:14

Var har du laddat ner NRaas Traveler ifrån? :)
Skulle så gärna vilja kunna resa till de olika städerna!

http://lovis.grote.nu

 
Anonym

Anonym

5 februari 2013 20:40

Kul att veta! Jag tycker att Double vision är bäst av de som är med i Sims tror jag :P

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards