Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Nedladdningstips: Glasögon

Av Fanny - 2 januari 2013 23:00

Innan jag går och lägger mig vill jag bara tipsa er om ett par sjukt snygga glasögon från IN3S. Använder dem på så gott som varje sim jag gör. Det finns ju en hel del glasögon i grundspelet, men de är inte alls snygga! Så dessa är väldigt bra för oss nördar som vill göra nördsimmar, haha. 


Detta är min bild, och jag vill inte se den någon annanstans!


Allmän information: De är av filtypen 7z (vilket kan packas upp med WinRar/The unarchiver beroende på ifall du har PC eller mac), och när filen packats upp finns det både i Sims3pack-version och Package-version. Sims3pack-versionen är det bara att dubbelklicka på så installeras det, och Package-versionen finns det en guide om hur du installerar HÄR. Glasögonen fungerar för både tjejsimmar och killsimmar.


 
 
Ingen bild

enhörning

2 januari 2013 23:43

Annars finns 7zip för PC, som är bra eftersom det kan få upp både rar och zip filer. Hohoppaloppa

 
Ingen bild

Annis

3 januari 2013 00:13

Är glasögonen viusfria?

Fanny

3 januari 2013 12:32

Japp! Kom ihåg, jag skulle ALDRIG tipsa om något som ger er virus - och om jag vore det minsta lilla tveksam så skulle jag varna er först. Så ni behöver egentligen inte fråga :)

 
Ingen bild

amanda

3 januari 2013 08:04

Snygga!

 
SimsMixy

SimsMixy

3 januari 2013 10:16

Superfina, har laddat ner dem!

http://simsmixy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lollo

3 januari 2013 11:09

..... finns inte dom där glasögonen i grundspelet? Eller liknar de bara varandra?

Fanny

3 januari 2013 12:31

Det finns ett par liknande i grundspelet, men de är mycket rakare och smalare och inte alls lika fina om du frågar mig. :)

 
simslivet

simslivet

3 januari 2013 12:11

Snygg sim! och snygga glasögon har laddat ner dom ;)) Kan du kolla min nya tävling på www.simslivet.blogspot.se?

http://simslivet.blogspot.se

Fanny

3 januari 2013 12:29

Tack, men om du hade läst reglerna hade du vetat att man inte får skicka reklam för sin blogg c:

 
Sindra

Sindra

3 januari 2013 12:25

VA!? Behöver man inte WinRAR eller nåt sånt om det är i Sims3-pack!?!?!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

3 januari 2013 12:28

Nej, det behöver man inte :P Det är bara att dubbelklicka ^^

 
Sindra

Sindra

3 januari 2013 13:57

Omg. CC. Here. I. Come.

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

3 januari 2013 14:11

Ha så kul ^^

 
Sindra

Sindra

3 januari 2013 14:17

D: Det funkar inte. Jag förstår inte.. varför funkar det inte? :'(
Aja, jag får väl nöja mig med Store.

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

3 januari 2013 14:50

Kan du förklara vad som inte funkar?

 
Sindra

Sindra

3 januari 2013 15:23

Eller ja, det skulle säkert funka om jag visste hur man gjorde. Det är så att när jag klickar på downloads på Mediafire så vet jag inte vart jag ska spara filen eller öppna den med!

Det kanske inte går utan nåt program men jag har aldrig riktigt fattat detdär. Hehe

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Olivia

3 januari 2013 18:28

Haha, håller med om att glasögonen från grundspelet är skitfula..
Din blogg är bästbästbäst!

...Dags att byta design snart kanske? :D

 
Ingen bild

enhörning

3 januari 2013 18:38

Sindra; om filen slutar med .sims3pack, öppna den med the sims 3 launcher. Då ska den komma upp i startprogrammet av the sims :)

 
Sindra

Sindra

3 januari 2013 18:44

Tack enhörning! Nu återstår bara ett problem: jag hittar inte Sims 3 lanucher..

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

enhörning

3 januari 2013 18:52

Men när du väljer vad du ska öppna den med, finns inte sims 3 launcher som alternativ? Annars kan det i och för sig finnas som startprogrammet av the sims eller något sånt.

 
Ingen bild

enhörning

3 januari 2013 18:58

Alltså att det heter startprogrammet av the sims.

 
Sindra

Sindra

3 januari 2013 18:59

Nä det gör det inte. :( Jag kommer till biblioteket och där hittar jag inte Sims3launcher.

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

3 januari 2013 22:55

Glasögonen är först i 7z-format, vilket kräver WinRar eller 7zip att packa upp.

 
Johanna

Johanna

3 januari 2013 19:57

Sindra: Om nu har mac så klickar du bara på downloadsknappen på mediafire och så kollar du längst upp i högra hörnet. Klicka bara på den så öppnas de automatiskt. Om du inte har mac(detta funkar på alla sorters) så laddar du ner saken och går till mina dokument- hämtade filer. Sedan så borde du hitta din sak och när du har gjort det så drar du den från mina dokument-hämtade filer till electronic arts-downloads. Sedan så öppnar du sims och går in på fliken "nerladdningar" där borde din sak finnas, nu är det bara att markera och trycka på installera.

http://thesimmer3.blogspot.com

 
Sindra

Sindra

3 januari 2013 20:50

Men måste jag inte öppna den? Det hände tyvärr ingenting men tack ändå för hjälpen!

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Isabella

Isabella

3 januari 2013 22:47

Så fort jag kommit hem ska de laddas ner! ;)

http://Simsmagic.bloggplatsen.se

 
misan

misan

4 januari 2013 11:46

snygga glasögon

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

20 januari 2013 18:15

Lite för stora enligt mej...
Jag tycker att de i grundspelet som liknar dessa lite, är finare.

http://mysimspage.blogg.se

 
Emilia

Emilia

8 augusti 2013 16:53

Det står att bloggen tagits bort, kan man ladda ner glasögonen någon annan stans tror du? Skulle verkligen vilja ha dom. :)

http://skoliosgirl.blogg.se

Fanny

8 augusti 2013 17:56

De heter Nerdyglasses.7z och finns här: https://mega.co.nz/#F!sstRxaZS!fn4xTVMkTxRp7giUZmDmOw

 
Ingen bild

:D

26 september 2013 14:56

Hon har såå snyggt hår var laddade du ner det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards