Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Rykten: The sims 3 University life

Av Fanny - 27 december 2012 17:45


 

Det går väldigt, väldigt många rykten just nu om ett nytt expansionspaket: Universitet! Jag har inte skrivit om det än då jag föredrar att inte skriva om nya spel förrän de är officiella och man kan vara säker på att all information är rätt, eftersom jag inte vill göra folk besvikna om ryktena är falska eller om något var fel. Men med tanke på hur mycket information som har läckt ut tror jag faktiskt det är rätt så säkert att nästa expansionspaket är just University life.


Det första tecknet vi fick på detta spel var när de skulle annonsera det nya prylpaketet i den förra livesändningen och några personer kom utklädda till 80-tals... saker? I alla fall, nu ignorerar vi mitt dåliga ordförråd och går vidare till att det var en person med examenskläder på...



Sedan har det läckt ut på en hel del nätbutiker, och en massa bilder har även läckt ut.


           


EA kommer att hålla en livesändning den 8 Januari, och enligt The sims 3 Indonesien kommer EA att annonsera spelet då. Releasedatumet är enligt mångas teorier och så gott som officiella källor i slutet av Mars. Men åååååh, jag som fyller år i början av Mars...

 

Vad tycker ni om spelet? Jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Som vanligt. Det verkar rätt kul bilderna att döma, men samtidigt ser jag ingen poäng med att fokusera så mycket på just universitetet... Plus att det går farligt många rykten om att detta är det sista expansionspaketet till The sims 3 och att det sedan kommer en fyra, vilket jag ogillar skarpt. Jag vill inte bara överge trean, men ingen kommer ju vilja läsa bloggen om jag inte bloggar om fyran...


 
 
Ingen bild

Bella

27 december 2012 18:09

Låter spännande! Men jag hoppas att det inte är det sista expansionspaketet.
Ha det bra Fanta! :)

 
isa

isa

27 december 2012 18:55

:( Jag kommer läsa bloggen när det är fyran som är "inne" kanske (KANSKE) köper jag den men det lär nog inte bli nåt köp, o det öärju tur det :)

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

27 december 2012 19:35

Om det kommer, hoppas jag verkligen att simmarna kan använda dom bärbara datorerna på marken! Jag kommer att sakna trean, om det ny kommer en fyra...

 
Emilia

Emilia

27 december 2012 20:49

Om det kommer The Sims 4 så kommer jag antingen radera min blogg eller forsätta skriva om trean, för jag fokuserar på trean. Fast du har en så stor blogg Fanta, så man skulle nog blogga om fyran ändå..? :/

http://Sims-emilia.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

27 december 2012 21:03

Jag vill verkligen inte att det kommer en fyra. Vet inte riktigt varför men när jag har lagt mer än 1000 kr på 3an känns det inte bra att bara kasta det för att lägga pengar på fyran. Kommer INTE köpa fyran om det kommer en. Det kan jag LOVA.

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
queenofsims

queenofsims

27 december 2012 21:18

Känns som att jag är den enda som hoppas på att det är det sista expansionspaketet? Vill se hur grafiken i fyran är, EA kan släppa lite bilder med en gång tycker jag (för förmodligen så har de hållt på med fyran sen trean släpptes, om det nu blir någon det vill säga).

http://queenofsims.blogg.se

 
Ingen bild

Thilde

27 december 2012 21:28

Snälla Fanta kan du svara på detta, jag har ett föl på sims som sprang in under huset och nu får jag inte ut den! Jag har försökt att ta bort, locka och allting och hur ska jag göra!? :(

 
Ingen bild

Richie

27 december 2012 21:53

Jag hoppas verkligen att spelet kommer ut i slutet av mars, fyller nämligen år den sista (31:a) mars! :)

 
Ingen bild

PrincessTilda

27 december 2012 21:53

Även om The Sims 4 kommer ut så ska jag inte köpa det. Jag har köpt/fått spel för över 2 400 kr så jag vill inte slösa dem på ett helt nytt spel? Och förresten; HUR KAN NÅGOT ÖVERTRÄFFA TREAN?!

Thilde: Öppna fuskrutan, skriv resetsim [din hästs namn]
T.ex resetsim Isadora Greenwood

 
Ingen bild

Nellie

27 december 2012 22:00

det kan väl inte va det sista? hoppas inte det.
jag har slösat så mycket pengar på trean! har alla expansionspaket och saknar bara 3 prylpaket osv. vill inte ha en fyra, än iallafall..

 
Ingen bild

Annie

27 december 2012 22:49

Jag tror inte det är det sista spelet, för om man kollar på startprogrammet för Sims och på ikonerna som syns för alla spel man har så är det inte fullt där, eller så är det bara något som jag tänkte på.

Jag tänker inte samla på Sims 4, det kommer jag inte orka. Jag kanske köper det första, men sen om det kommer prylpaket till det tänker jag nog inte fixa.

 
Ingen bild

Amy

28 december 2012 00:52

Det är inte rykten, det är fakta att det kommer ett nytt expaktionspaket. Det var ett rykte, men nu är vet man att det kommer komma ut, de har bara inte tillkännagivet det ännu.

 
Sara

Sara

28 december 2012 09:10

Jag skulle fortfarande läsa din blogg om du bara skriver om 3 för jag tycker att 3 är så rolig och vissa på youtube tror att The sims 4 kommer se alldeles verkligt ut och om det är så tänker jag inte ens köpa det!!!!

http://Thesims3bloggis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida Z

28 december 2012 09:27

Att göra ett spel där gubbarna ser ut som riktiga människor kan bli lite svårt. EA (Eller Maxis-vilka gör spelet egentligen?) fokuserar nog mer på tillexempel att håret kan fladdra och andra grafiska detaljer. Jag kommer nog att köpa The aims 4 och prova det. Jag antar att det är rätt stor chans att det kommer, barför skulle de bara sluta, tänk bara på vilka pengar som de tjänar.

 
Ingen bild

Amanda

28 december 2012 09:47

Jag håller med Fanta. Jag vill bara inte överge 3:an,men det kommer bli svårt att hitta fakta om 3:an eftersom att alla sims3-bloggare kommer skriva om 4:an

 
Ingen bild

Thilde

28 december 2012 11:10

Tack :) nu kan min häst bli räddad :D

 
Ingen bild

Någon som INTE vill ha sims 4...

28 december 2012 11:11

Jag vill verkligen inte att det expansionpaket är det sista... Och jag kommer bara att spela sims3 iallafall om sims 4 kommer... Jag tycker att sims 4 låter för verkligt.... Konstigt, för verkligt... Men spel ska inte vara allt för verkliga tycker jag... The sims 3 är PERFEKT. Så jag kommer isf att läsa din blogg, om du nu inte skriver om sims4... :D

 
Ingen bild

Annis

28 december 2012 11:44

Guud vad jag vill spela universitetet.Har den på sims 2 och då var det jättekul,så jag hoppas att det blir dubbelt så kul som 2:an.

 
Ida

Ida

28 december 2012 13:28

Dåligt om det redan skulle komma en 4:a! :-/ De borde göras ett expansionspaket så att man kunde uppdatera 3 an istället för annars är det ju som att slänga bort alla pengar som man lagt på sims 3! :-/

http://smurfida77.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amy

28 december 2012 14:27

Jg tycker ni som är emot the sims 4 ska vänta tills att uttala er. Ni vet inget om spelet ännu, ingen information hur kommit hur det spelet ska se ut, så det är lite tidigt att klaga på det tycker jag...
Ni som tycker det är surt att det kommer en 4:a, hur tror ni det känns för oss som har köpt både the sims 2 och the sims 1?

 
Ingen bild

Anonym

28 december 2012 15:05

Hålle med Amy!
Jag har alla spelen från både ettan och tvåan och nästan alla från trean:)

 
Ingen bild

Emmy

28 december 2012 15:15

Vill INTE ha det "Nya förbättrade" simset. Jag har sattsat mycke av allt på sims 3. Jag har sett vidion på youtobe typ 3000 gånger och varge gång har jag HATAT det. Dem säger att det ska vara realistit.... Men det blir FÖR realistist. Och jag tror inte att EA kommer ri detta i hamn. Och i vilket fall är jag fast vid sims 3. Och din blogg fanta.

 
Ida

Ida

28 december 2012 15:17

Jag tänker SLUTA läsa din blogg om du bloggar om fyran :( Jag tänker verkligen inte köpa fyran när det precis har släppt, kanske vänat ngt år och se om det har fått bra reaktioner...

http://thesims3ochmer.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En som inte riktigt fattar vad alla snackar om...

28 december 2012 15:44

Förlåt, men det här handlade väl om Universitets-expansionspacketet och inte om the sims 4?

Och jag kan nästan slå vad om att alla sa likadant när tvåan byttes ut mot trean, men inse fakta. Många stora bloggar (Fanta, Simsdeluxe) kommer förmodligen börja blogga om det om det kommer. Om ett *** antal år kommer kanske thesims3.com läggas ner och har ersatts av thesims4.com, massor med CC kommer göras, grafiken kommer (förmodligen) att vara bättre osv, osv.

Och man kan blogga om två spel! Både the sims 3 och 4. Härregud, sluta vara så negativa, vi vet inte ens om det ska komma ut!

Fanny

28 december 2012 15:53

Jo, du har väl rätt antar jag. Men jag kommer förmodligen att hålla på med trean också.

 
Sindra

Sindra

28 december 2012 18:12

Nej Amy, vi vet ingenting om spelet men det skulle ändå kännas surt att när man har lagt kanske 2000kr på The sims 3 så kommer det en 4a som är hundra gånger bättre. Det är liksom som att kasta pengarna i sjön. Det är nog därför som många är negativa till The sims 4. :)

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

28 december 2012 23:00

Jag tycker detta expansiospelet verkar väldigt kul! (enligt bilderna)
Nej inte sista expansiospelet, tråkigt!
Sims 4 hmm.... Ska det vara nödvändigt! Tycker de kan finnas fler spel på 3: an istället!
Men man kanske ändrar sig!

 
Henny-penny

Henny-penny

29 december 2012 09:53

Är det bara jag som inte fattar vad The Sims University life gör för skillnad är det inte rätt onödigt att göra ett helt expationspaket om universitet?

http://awesomesims.bloggplatsen.se

Fanny

29 december 2012 11:08

Håller faktiskt med dig...

 
Mig

Mig

29 december 2012 12:54

Det verkar kul. Man kan ju inte vara i skolan med simmarna. Man kanske kan det nu då! :D

P.S älskar din blogg!!! Kommer inte sluta läsa om det skulle komma sims 4

P.P.S du kan ju börja skriva om sims 4 om det skulle komma ett.... :)

http://Simsellersims.blogspot.se

 
Ingen bild

Lova

29 december 2012 13:24

Jag tänkte att jag inte skulle sluta med sims 2 bara för att sims 3 kom ut. Men men... Tänker att jag inte slutat med tvåan, men spelar det en gång om året...

 
Ingen bild

Amanda

29 december 2012 19:17

Jag komer spela på trean pch om fyran kommer köper jag den också pch så spelar jag på båda två, ibland kanske jag tycker att trean är bättre och ibland fyran, jag kommer liksom inte överge trean, jag vet!! Säljer dem på blocket om jag hellre vill ha fyran och då får jag ju tillbaka pengarna för det finns garanterat människor som vill ha sims 3 lite billigare när fyran kommut ut

 
Ingen bild

Nickim

30 december 2012 12:42

Jag älskar din blogg. Om sims 4 kommer ska jag ju köpa det men för mig är sims 3 bäst. Jag ska fortsätta att läsa din blogg även om du fortsätter blogga om trean. Det lovar jag.

 
Ingen bild

Alice

30 december 2012 13:25

Om The Sims 4 kommer ut så kommer jag nog inte köpa den, 3:an är liksom perfekt, man vill liksom inte ha den ännu verkligare eller vad man ska säga. Hoppas verkligen inte att du isåfall slutar blogga om 3:an! Så många har liksom samlat på sims 3 spel så länge nu, och jag har verkligen inte lust att börja samla på en 4:a:(

 
Ingen bild

Emilia

1 januari 2013 21:30

Skulle vara kul om det innebar att man fick följa med i skolan med simmarna och så, men förmodligen inte.. ? :o

Fattar inte riktigt vad The Sims 3 University life kommer göra för skillnad om man säger så.

 
Ingen bild

Elin

1 januari 2013 22:18

Jag fattar inte riktigt meningen med University life. Det känns som att det inte kommer komma så mycket nya grejer/saker att göra. Inga tillägg typ. Men det skulle vara grymt coolt om simmarna kunde ha lektioner att passa på universitetet och att dom kunde vara inne i skolan och att dom kunde ha egna skåp m.m Men jag tycker att det är onödigt att dom ska komma ut med Sims 4. Det räcker med Sims spel tycker i alla fall jag. Sims 1,3,3 och nu 4! Och sen efter 4:ran när alla samlat på sig alla Sims 4 spel så kommer 5:an komma ut och då samlar alla efter den. Teknologin går ju frammåt.. Dom tjänar ju så otroligt mycket pengar på det här sättet och nu när jag har många sims 3 spel så kommer jag absolut inte att slösa pengar på sims 4 och sedan sims 5 och kanske sedan sims 6 om det är möjligt.. Det räcker lixom. Och förlåt om detta blev ett väldigt långt inlägg men det var inte meningen att det skulle bli det.. :L
Älskar din blogg och hoppas att du fortfarade kommer skriva åtminstonde lite kanske om Sims 3.. Men allt detta är ju trots allt ur mitt perspektiv :)

 
Ingen bild

Linda

5 januari 2013 13:55

Jag tycker att det ska bli jätte roligt att få sims 4 det har jag faktiskt väntat på, men alla ni som har bloggar om sims3 sluta inte blogga, det skulle vara intressant nu om någon gjorde en blogg om sims 1 eller 2, tänk också att folk kände samma sak för när sims 3 kom då hade man ju sims1 och 2, sluta inte spela sims3 då är ju inte pengarna "brända i fickan" längre, jag har sims2 där hemma och ibland tar jag bort sims 3 och börjar spela sims 2 istället, nu kan man ju börja spara pengar och vänta tills den kommer ut i närmaste butik eller leta efter den billigaste, försök att se det positivt också!

 
Ingen bild

Linda

5 januari 2013 14:00

Men vem vet, kanske sims4 är så utvecklat att det inte kommer några expansionspaket eller prylpaket

 
Ingen bild

SISSi

5 januari 2013 16:31

Sims 4 kommer antagligen att komma ut om flera år Linda:) så det kanske inte är någon ide att redan börja spara?

 
Anonym

Anonym

17 januari 2013 20:22

De ser inte ut som simmar på bilden längst upp, om man kollar i ansiktena :s
Säg till när du får mer information, svårt att veta om det är bra annars :P

http://mysimspage.blogg.se

 
Anonym

Anonym

17 januari 2013 20:23

Men jag köper ju alla Sims oavsett, så jag kommer nog köpa det ^-^

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards