Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Monte Vista - Recension

Av Fanny - 20 december 2012 15:15


Det här är ju ingen IRL-blogg, men jag tycker ändå ni borde få veta att I morgon, fredag, ska jag åka till Italien för att fira jul med ett par släktingar som bor där. Vi ska bila eftersom min hund inte kan åka flygplan - så det blir förmodligen ingen mer uppdatering förrän på söndag eller lördag. I Italien har jag väldigt dåligt internet som kan kollapsa mitt i alltet och sluta fungera, så om jag försvinner igen har ni en anledning. Däremot kommer jag försöka uppdatera så mycket jag kan på julafton eftersom jag känner hur blogglusten smyger tillbaka! (notera försöka, jag lovar inget)


I alla fall! Nu går vi till det som det här inlägget handlar om. Jag laddade hem Monte Vista för inte så länge sedan, och jag tänkte ge er en minirecension på den! Det jag menar med minirecension är att den inte vara så detaljerad som de vanliga recensionerna, då det inte har lika mycket innehåll som ett vanligt expansionspaket. Det kommer mest vara bilder och vad jag tycker om den.


Bilder


Alla bilder är tagna av mig, och får inte kopieras utan tillstånd! De är inte redigerade, så var inte rädda för att jag försöker lura er eller något... Nä okej det var inte kul min humor suger


Hela staden uppifrån.


Mysig fiskeplats.

 


Ett stadshus som liknar en kyrka något.


En lite ödelagd strand.


Mer stadsvy!


Ett typiskt italienskt hus. (tro mig, de flesta hus i IRL-Italien ser faktiskt ut så här!)


Ett lite pampigare hus.


Mysigt café. Ååh, vad jag skulle vilja sitta där just nu...


I mitten av Monte Vista finns ett litet "torg".

Här finns de flesta allmäna platserna, såsom matbutiken, men det bor även många invånare här.



För de sociala finns det såklart en lite mer allmän strand!


Idrottsarenan tar i denna stad form av Collosseum. Väldigt coolt om du frågar mig!


Utsikt från ett hus.


Närmare blick på "Torget".


Monte Vista består, precis som verkliga Italien, av en hel del berg!


Ett gäng broar.


Premiuminnehåll & objekt


Denna stad kommer med ca 60 föremål (om man räknar med de allmäna tomterna, t.ex stadshuset - de flesta är sådana objekt), varav en av dessa är Pizzaugnen. Ett nytt premiuminnehåll. Den kostar 1200 simdaler, och finns i köpläget! Med denna ugn kan dina simmar laga pizza, och en massa annat.


Tyvärr har många fått problem med denna ugn, jag kunde t.ex inte använda den ens en gång. Jag kunde bara placera ut den! Om det blir samma sak för dig, prova att avinstallera Monte Vista och sedan installera det igen. Faktan om ugnen (om man bortser från dess kostnad) har jag hämtat här ifrån



Din sim kan laga:

- Lantbröd

- Frukost-calzone

- Ostbröd

- Lantbröd

- Vitlöksbröd

- Ensam för alltid-calzone (bara jag som blir påmind av "Forever alone"...?!)

- Köttfrossa-calzone

- Vedugnslasagne

- Gräsätarens lasagne

- Extra ostig pizza

- Kombinationspizza Margherita

- Pepperonipizza



Kläder & hår som följer med:

Större bilder? Klicka på dem.


         



 

Åsikt


Jag gillar verkligen den här staden. Den är otroligt fin och välgjord, speciellt för mig som älskar Italien! 


... Men jag tycker absolut inte att den är värd så mycket den kostar. Ingen av världarna är det, egentligen, de är så otroligt dyra! Tacka vet jag piratkopiering *hostar*... Men om du har hur mycket pengar som helst som du verkligen måste använda till en stad (ser dock inte varför det skulle vara så för någon), köp Monte Vista, Lucky Palms eller Hidden Springs. De är nog mina favoriter bland de nedladdningsbara städerna.


Plus

- Staden är över huvud taget väldigt fint gjord. De har verkligen lyckats med att få med den Italienska känslan och arkitekturen.

- Jag gillar att staden är lite utspridd i olika "kvarter", alltså att det t.ex finns en stadsdel och en helt avlägsen del med typ två hus. 

- Jag älskar att de har inkluderat Colosseum i det hela! Att Eiffeltornet finns i sims-frankrike är inte samma sak, för det kan man inte interagera med - men detta kan man göra med Colosseum. Observera dock att det har samma funktioner som en vanlig atletisk byggnad, så du kommer inte kunna göra något turist-aktigt med den!

- Jag tycker om kläderna man får, men det kunde ha funnits lite mer.

Minus 

- Alla simbiografier är likadana om man bortser från att de är olika beroende på om det är en kille eller tjej - det står något i stil med Denna sköna dam är glad över att få bo under Monte Vistas skinande sol. Detta är tyvärr ett ganska stort minus för mig, för jag älskar att ta reda på saker om alla simmar i staden och det är väldigt svårt om de inte har någon biografi.

- En pytteliten detalj jag stör mig sjukt mycket på: De har döpt en pool till något med "Siesta". HALLÅ?! Siesta är från Spanien, inte Italien! Det vet väl till och med folk som inte har varit i Italien. EA kan väl försöka läsa på lite innan de gör en Italiensk stad...? Typiskt amerikaner... Jag vet att det är en liten onödig smågrej som jag säkert är den enda som stör mig på, men jag tycker faktiskt att sånt är viktigt.

- Det är dåligt att pizzaugnen inte funkar för alla. Alltid dessa buggar...


Betyg: 4/5



Ladda ner


För att ladda ner den lagligt, tryck HÄR. Tyvärr finns den inte att köpa för Simpoints, utan bara för riktiga pengar (den går dock att köpa både online och i affär). Just nu är det rea och Monte Vista kostar 133,60 kr, men från och med den 6 januari 2013 kommer den att kosta 167 kr.


För att ladda ner den gratis (dock olagligt, så ladda ner på egen risk - jag ansvarar inte över eventuella problem), tryck HÄR. Lösenordet är thesims. Det är en RAR-fil, så du installerar världen på samma sätt som du installerar saker från Anubis. Klicka HÄR om du inte vet hur man gör det!






God jul på er!

 
 
sims3 tjejen

sims3 tjejen

20 december 2012 15:44

Jag gillar världen, men ska nog inte köpa än.

http://sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

20 december 2012 15:47

Bra recension, ska nog ladda ner den nån gång. :)

http://ebbizzzen.blogg.se

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

20 december 2012 16:08

Haha, ja på engelska heter pizzan Forever alone-calzone ^^
Tycker så sjukt mycket om den här staden, den är så fin! Håller med om att den här, Lucky Palms och Hidden Springs är de bästa städerna som går att köpa till spelet.

http://alltomsims.blogspot.se

Fanny

20 december 2012 19:04

Fan vad grymt att de har lagt in den referensen! xD

 
Hanna

Hanna

20 december 2012 17:07

Älskar världen! <33

http://hannas-liv.blogspot.se

 
Angsims3

Angsims3

20 december 2012 17:13

Inte den finaste staden, men nicee

http://angsims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

20 december 2012 17:41

Den vill jag ha! Men Monte Vista finns att köpa på cdon.com! Eller ja än så länge finns den bara att boka.
Här: http://cdon.se/spel/the_sims_3_montevista(se)-22107716
Förresten ha så trevligt i Italien!
God jul och gott nytt år!

 
Sofie

Sofie

20 december 2012 18:18

Kan du inte göra lite tidsinställda inlägg då? :)

http://itsbeezus.webblogg.se

Fanny

20 december 2012 19:03

Om jag hinner :) Ska verkligen försöka.

 
Sindra

Sindra

20 december 2012 18:26

Åh, den verkar så fin! Men jag kan varken ladda ner den lagligt eller olagligt. :(
Hare gött i Italiaa!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Sofie igen

Sofie igen

20 december 2012 18:43

Min totala favorit är Barnacle Bay ^^

http://beezus.webblogg.se

 
Ester

Ester

20 december 2012 18:46

älskar din blogg är så bra. Speciellt historierna. Jag gillar alla.

http://esterekstrm.blogg.se

Fanny

20 december 2012 19:02

Ååååååååååh tack! :'D

 
Ingen bild

Emilia

20 december 2012 18:48

*Laddar ner olagligt*.... :3

Fanny

20 december 2012 19:02

*high five*

 
Ingen bild

Siri

20 december 2012 19:32

Staden ser jättefin ut! Den liknar väldigt mycket en stad i Italien som jag brukar åka till på sommaren!
Älskar din blogg, kram.

 
Lollo:D

Lollo:D

20 december 2012 20:25

Men är verkligen Monte Vista en version av Italien då. Jag vet inte nu men jag tror att dom kanske slog samman Spanien och Italien lite grann men ja... vad vet jag:) God Jul och ha det så bra i Spanien:)

http://wwwlollosblogg.blogg.se

Fanny

20 december 2012 20:30

*Italien x3 Men tack! God jul på dig med.

 
Ingen bild

Anonym

20 december 2012 21:07

Om man har Årstider och laddar ner exempel Monte Vista. Kan simmarna bada i havet då?

Fanny

20 december 2012 21:25

Ja :) Det kan man även göra utan Årstider, om man har Årstider-patchen!

 
Ingen bild

Linnea

20 december 2012 21:40

Världen ser så fin ut! Ååh har sån lust att spela Sims nu men mitt funkar inte :( Ps. Tror de har siesta i Italien för när jag var där på sommaren för nåt år sen så hade de siesta mitt på dagen när det var som varmast, alla butiker var stängda ;)

 
Nora, prosimmers

Nora, prosimmers

20 december 2012 22:33

Fin värld, har laddat ner den olagligt *host, host*.
HAR SKICKAT ETT MEJL TILL DIG FANTA!!!

http://prosimmers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jill

20 december 2012 22:56

Kom just och tänka på en lite intressant sak, eller jag tycker den är lite intressant:$ I staden man fick till övernaturligt (blackout Vafan heter staden?) så får man ju med familjen Swain som är väldigt lik familjen Swan i Twilight och nu i Monte Vista får jag en väldigt stark känsla av Volterra. Ni vet staden där Volturi håller till i Twilight. Direkt när jag såg "stadshuset" så tänkte jag på klocktornet i Volterra och samma sak med torget. Sen att det är väldigt italienskt inspirerat gör ju Inte direkt likheterna mindre.
Det jag egentligen ville säga i den här kommentaren och som kunde sagts Mycket lättare är att jag tycker The Sims inpireras väldigt mycket av Twilight, jag klagar inte men jag funderar på om dem har nåt slags samarbete eller om det helt enkelt bara "blev så"?
Vad tror du?
Mvh Jill :)

Fanny

21 december 2012 07:41

Jo, det är väldigt intressant att de är lika på det sättet... Jag tror inte att det är ett samarbete, då hade de skyltat mer om det - hur mycket skyltade de inte med Katy Perry, liksom? Men det är ingen tvekan om att Swain-familjen är inspirerad av Twilight. Är lite osäker på Monte Vista dock.

Jag är om jag ska vara ärlig inte ett så stort fan av Twilight. Längre. För typ två år sedan var jag helt galen i böckerna och hade typ läst dem åtta gånger, men nu har det svalnat och jag tycker egentligen att det bara är ettan som är bra - i tvåan är hon bara deprimerad och försöker typ begå självmord för att höra hans röst, i trean är det krig, första delen av fyran är bara hemsk och andra delen är också krig. Som sagt, jag tycker nästan att bara ettan är bra, men den är inte så originell. Plus att Bella är typ den svagaste kvinnliga karaktären som existerar, och att konceptet med vampyrer liksom förstörs lite... HELA POÄNGEN MED DEM ÄR JU ATT DE DRICKER BLOD FRÅN MÄNNISKOR OCH BRINNER UPP I SOLEN HALLÅ

 
SimsLive

SimsLive

21 december 2012 08:44

Jätte bra recension!:D och ha det bra i Italien! Jag ska åka dit nästa år;D hihi

http://simslive.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

misan

21 december 2012 10:29

hej fanta!!!! Jag tycker du verkligen lagt ner tid på en såhär bra resienstion!(orkar inte stava det,,,)
var får du tag i alla länkar till mediafire???

 
Ingen bild

Svea

21 december 2012 10:37

Jag älskar mitt hemland! Jag älskar Italien, mitt hem. Jo jag är liksom från italien (divertente) och tycker att det är väldigt bra att dom släppte den staden. Ciao Amico

Fanny

21 december 2012 13:52

ÄR DU FRÅN ITALIEN? Avis!

 
Ingen bild

Anna

21 december 2012 13:13

ÅÅÅÅHHH! vilken mysig stad vad jag önskar att jag kuns´de få den<3

 
Ingen bild

Annie

21 december 2012 13:44

Jag har haft och har fortfarande problem med ugnen... Jag har inte kunnat använda den en gång sedan jag köpte staden. Och igår avinstallerade jag allt Store-innehåll och installerade det igen. Men det funkar fortfarande inte att klicka på ugnen :( Vad ska man göra?

 
Ingen bild

Yolanda

21 december 2012 14:21

Jag SKA ha den staden jag e kvarts italenare, mamma halv och mon morfar var hel (han e dö ) Med dom har siesta efter lunch i italien, då är allt stämgt ( nästan ) men vi är där varje sommar och ignorerar det :3

 
Ingen bild

Yolanda

21 december 2012 14:22

Haha, när jag sparade kommentaren så trodde jag det stog: 'Din kommenter är failad' XD Men det gjorde det ej

 
Nora, prosimmers

Nora, prosimmers

21 december 2012 14:36

Om ni vill vara med så har vi en headertävling just nu :)
Tycker inte detta är reklam.

Du fanta, om du är bortrest nu kan du ju inte svara men när är juldesignen klar till topsims??

http://prosimmers.bloggplatsen.se

 
thesims3days

thesims3days

21 december 2012 16:40

JAG ÄLSKAR DIN BLOGG FANTA!
Om ni kolelr in min blogg och kommenterar eller så, så blir jag överlycklig! KRAM!

http://www.thesims3days.bloggplatsen.se

 
Ellen

Ellen

22 december 2012 10:35

Man blir så inspirerad av att titta och läsa på din blogg. Jusst nu vill jag bara sitta framför Sims några timmar ^^

http://www.pirra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Myzan

22 december 2012 16:32

vad kan hända om man laddar ner den olagligt? snälla svara, någon?

 
Sara

Sara

22 december 2012 20:42

*Laddar ner olagligt och hoppas den fungerar lika bra som alla andra världar jag också laddat ner olagligt* hehe :) Tack för nedladdningslänken, letat efter en sen världen släpptes! håller tummarna att den funkar nu bara...

http://saraisabellah.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

22 december 2012 22:20

Om man laddar ner Årstider patchen, vad händer då?
Kan simmarna bada i havet, gå på festivalerna etc.?
Jag vågar inte köpa spelet då det enligt många.är fel på det.

 
Ingen bild

Anonym

22 december 2012 22:22

Fanta, har du Katy Perry Sötsaker? Hur fungerade det att installera för dig?
Mitt förstörde min förra dator (en bärbar). Vet du vad som kan ha varit fel med spelet?

 
Emma

Emma

22 december 2012 23:25

Eftersom Fanta inte verkar svara på frågor just nu tänkte jag göra det åt henne. (HIHI) Hoppas du har det riktigt bra i Italien iaf!!
Myzan: Det är många som laddar ned olagligt (Dock inte jag för jag är så duktig :3) men endel kan få böter eller problem med andra ''juridiska'' saker om det inte ''går rätt''. Jag rekomenderar inte att ladda ned olagligt fast jag har ju aldrig gjort det så vad vet jag?
Anonym: Det verkar som att man kan bada i havet om man laddar ned patchen men jag tror dock inte att man kan gå på festivaler eftersom det är ngt som kommer med årstiderna. jag tycker inte att du borde vara ''rädd'' för att köpa spelat. Det är oftast dom som har en mac som får problem med sims spelen så om du har en sådan dator borde du akta dig lite för att köpa årstider. Jag har dock en Packard Bell och på min dator fungerar årstider hur bra som helst!!! :)
Ha en super jul alla!!

http://thesimsmemmiz.blogg.se

 
Sindra

Sindra

23 december 2012 09:32

Nej jag är bombsäker på att man INTE kan gå på festivaler om man laddar ner årstider-patchen.
Det kommer inte väder eller sånt heller.
Men trampolinen, ritningsläget och att bada i havet följer med.

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Emilia

Emilia

23 december 2012 13:26

Jag har laddat ner Monte Vista och jag tycker om staden jättemycket! :D
Dock fungerar inte ugnen för mig heller... :I

http://Sims-emilia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

anonym

23 december 2012 22:14

Jag älskar både hidden springs och monte vista, har skaffat båda. Båda är så otroligt vackra och har otroliga kul grejer man kan göra!!! PS din blogg äger DS

 
Amanda

Amanda

27 december 2012 15:22

Kunde inte låt bli att kolla upp det där med siesta XD Det kändes konstigt att EA skulle gjort ett sådant misstag... :/ Men "siesta" ÄR ett spanskt ord(precis som du skrev) som betyder typ middagsvila, som en del varma länder har, te.x Italien! Så det var nog inget fel ändå ;)

http://theesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

28 december 2012 11:55

Åh vill ha staden för jag läser(Har en uppgift på skolan)om Collosseum.

 
Ingen bild

Moa

28 december 2012 13:30

Har du varit i Italien? För alla som varit där vet att man har siesta i Italien. Allt stänger mellan 12-14, för då har alla siesta.

Fanny

28 december 2012 15:01

Haha, det var lite failat gjort av mig. Min mormor och morfar bor där, så ja, jag har varit i Italien under så gott som varje skollov. Jag är till och med där nu när jag skriver det här. Men jag "bor" in the middle of nowhere i Italien, så jag är väl inte så allmänbildad antar jag ;) Brukar inte direkt gå runt och shoppa så mycket. Men Siesta kommer faktiskt ursprungligen från Spanien.

 
lina

lina

12 januari 2013 13:41

Jag köpte simpoints + monte vista för 133 kr men jag fick bara pointsen, står inte hur jag får ner spelet? kommer det skickas hem till mig eller ska jag ladda ner det nånstansifrån?

http://krafla.blogg.se

 
Anonym

Anonym

17 januari 2013 19:44

Fiin stad!!

http://mysimspage.blogg.se

 
Sims3tjejen

Sims3tjejen

20 februari 2013 16:43

Jag är typ världens största twilight fan och jag (noterar jag!) tycker att denna stad är väldigt lik voluteria (stavning?) alltså där Voltorus håller till.
Men jag gillar recensionen

http://Sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

:'3

23 februari 2013 14:28

Hej!
Jag tänkte ladda ner staden olagligt men lösenordet fungerar inte, är det ett nytt lösenord? :'3

Fanny

23 februari 2013 14:33

Lösenordet ska vara thesims, jag vet inte vad du gör för fel om det inte fungerar.

 
Ingen bild

L

23 februari 2013 16:14

Testade också nyss att ladda ner men lösenordet funkar inte..

 
Ingen bild

Hej

12 februari 2014 20:18

Det är ett nytt lösenord nu: thesimsworld

 
Ingen bild

Samma som ovan

12 februari 2014 20:43

Jag såg inte att det har gått ett år sedan senaste kommentarerna, kollade bara på månaden faktiskt. Men nu vet ni alla fall.

 
the-sims-3-girl

the-sims-3-girl

20 februari 2014 13:31

Du vet väll att du skrev lantbröd två gånger?
Jo, jag undrar om du har alla expationspaket/prylpaket? Det har jag (tror jag)!

http://the-sims-3-girl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anoym

13 mars 2014 15:36

kan ej lada ner olaglit

 
Anoym

Anoym

21 maj 2014 20:31

går också att landa ner från jamesims3

http://livsim.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hjälp!

30 december 2014 12:46

Jag behöver hjälp, jag kan inte komma på hur man ska göra när man installerar spelet. Jag har köpt det, men jag har ingen som helst aning om hur hur jag ska kunna installera det. Någon som kan hjälpa mig? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards