Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 8 december 2012

The sims 3 Årstider - Onlinedejting

Av Fanny - 8 december 2012 11:30


Jag är så otroligt ledsen över den dåliga uppdateringen på senaste tiden, men jag har haft ganska mycket annat att göra och helt enkelt inte orkat skriva något. Sorry, ska försöka bli bättre.

 

Har din sim lite svårt att få en partner? Eller är det bara att den är för lat för att orka resa sig ur tevesoffan, slita sig från sitt favoritprogram på TV och gå ut och träffa någon...? Oavsett vad har The sims 3 Årstider en perfekt lösning: Denna lilla lösning kallas Onlinedejting. Hur patetiskt det än låter kan det väl vara värt ett försök...?



För att skapa en profil är det bara att skicka iväg din sim till en dator (om den orkar gå så långt från soffan, det vill säga...!) och välja Onlinedejting... och sedan Skapa profil



Det som kommer att synas i profilen är simmens egenskaper, favoriter och kroppstyp. Dessa kan du ändra på (dvs ljuga om) ifall du vill, men jag rekommenderar inte det då simmen du träffade online kanske blir missnöjd med vad de ser när de träffas på riktigt. Det enda jag gjorde var att "byta ut" min sims egenskap Inget sinne för humor mot Bra sinne för humor, lite riskabelt kanske men det första kändes inte så lockande.


OBS: Man byter alltså inte egenskaper, kroppstyp osv via profilen, utan det står bara något annat!




När du har haft din profil ett tag, glöm inte att kolla efter nya meddelanden. Någon kanske är intresserad av din sim? Det är rätt stor chans att din sim har fått något meddelande med en sim som skulle vilja lära känna dig. Var inte rädd för att neka, acceptera deras förfrågan! Efter ett tag kommer de förmodligen att ringa och fråga om ni ska göra något, annars kan du alltid göra det själv om din sim är av den modigare typen!



Ehm... Bara jag som skulle bli lite rädd om jag fick en förfrågan av en gammal gubbe som tycker att jag är "häftig"? xD


Om du är för otålig för att vänta på meddelanden kan du själv kolla in folks profiler. Hittar du någon du tycker om? Skicka en förfrågan till dem också!



Men var försiktig - ibland kan det hända att de som har gjort profiler inte alls är singlar. Det är rätt så stor risk för det, faktiskt! Kolla upp det innan du bestämmer dig för att börja flörta med simmen du träffade online, annars vet man aldrig vad för sorts otrohetsdrama kan uppstå. ;)



Men om du lyckas hitta någon bra kan faktiskt onlinedejting vara en rätt så bra funktion! Även om det kanske inte är något man skulle prova IRL...

 
 
Sims3 tjejen

Sims3 tjejen

8 december 2012 11:54

Min sims använde det en gång och så träffade han en. Sedan gifte dom sig, så det slutade lyckligt.

http://Sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
Saga

Saga

8 december 2012 12:08

Har aldrig testat men verkar najs!

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

8 december 2012 13:09

Grymt!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida Z

8 december 2012 13:46

Din updatering är super jämfört med andra simsbloggar! Älskar dina inlägg!

Fanny

8 december 2012 15:26

Tack! :'D Haha, först läste jag fel och trodde det stod "Din uppdatering SUGER jämfört med andra simsbloggar" men sen såg jag "Älskar dina inlägg" och ba Ahaaa

 
Ingen bild

Johanna

8 december 2012 15:22

Har sett att detta kommit med årstider! Verkar ganska kul! Ska prova det någon gång med en sim!

 
Ingen bild

Anonym

8 december 2012 15:47

Hur fungerar Årstider för dig?

Fanny

8 december 2012 15:50

Sådär. Efter att ha installerat om funkar det okej, det kraschar fortfarande men inte alls lika mycket. CAS kraschar efter ca två minuter.

 
Simone

Simone

8 december 2012 15:52

Jag älskar verkligen Onlinedejting! Det är så lätt att använda och man finner säkert NÅGON att träffa. Jag själv om är så lat och inte orkar dra ut på fester/festivaler eller bara hänga i parken använder Onlinedejting väldigt mycket. Det underlättar. :)

http://www.prosimmers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amanda

8 december 2012 16:24

Din uppdatering är verkligen super!!! När jag använder det så är ALLA snygga killar upptagna! Så jäkla irriterande!

 
Nora, prosimmers

Nora, prosimmers

8 december 2012 17:04

Testade det igår, var riktigt kul jo!
Fast inte för min sim...
Ingen fall för hon :((
Hon var tvungen att skicka kärleksbrev och nu lever hon lyckligt med två tvillingar :D

http://prosimmers.bloggplatsen.se

 
Viki

Viki

8 december 2012 17:06

Glömde att pausa spelet när jag skulle ut lite snabbt. Tidigare hade min sim träffar en kändis genom onlinedejtningen. Dem träffades då. Det hela slutade med att dem blev tillsammans, samtidigt som den andre hade en fru... Fast dem gjorde slut...

http://Alltiallt.bloggplatsen.se

 
SimsSandra

SimsSandra

8 december 2012 17:54

Haha, onlinedejting är jätteroligt! xD

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
ella

ella

8 december 2012 19:09

ahahahah awesome, måste testas

http://www.leksaken.blogspot.se

 
Lovisa

Lovisa

8 december 2012 20:01

Jag förstår inte vad du menar med dålig uppdatering, jag la ner min simsblogg eftersom jag aldrig har något att skriva om, och uppdaterade varannan vecka. Din uppdatering är ju jättebra! Du behöver inte känna att du måste uppdatera mer :)

http://www.tecknaren.se

 
Lovisa

Lovisa

8 december 2012 20:03

Fel URL...

http://www.tecknaren.devote.se

 
misan

misan

8 december 2012 20:46

När man ska fylla i sin prol´fil på onlinedejtingen så finns ju det "riktiga" innnan, då sa den att min smala tjej var en "mer att älska" och då ändrade jag det för det kunde inte stämma. Men när hon hade sin IRL dejt med den hon mött så blev han arg och stack.
han sa att hon inte skulle ljuga om sin vikt....




LOL
Ha det gött, bra att u skrec om det fanta.,, BYE

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

8 december 2012 22:01

Jag har faktiskt inte testat det än. Men eftersom mina simmar är så lata kommer det nog bli ett vanligt alternativ! xD

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

9 december 2012 10:41

Jag har en liten fråga... Använder du fusk i sims?

 
Malle

Malle

9 december 2012 13:38

Hej jag är ny på bloggen!

http://www.valles-blogg.se

Fanny

9 december 2012 14:10

Hoppas du gillar den! ^w^

 
queenofsims

queenofsims

9 december 2012 14:56

Vilken rolig funktion!

http://queenofsims.blogg.se

 
Sindra

Sindra

9 december 2012 15:05

Tror du att headern blir klar nästa vecka? Är så nyfiken! :D

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

9 december 2012 15:36

Den är klar nu, kolla din mejl! :)

 
Sindra

Sindra

9 december 2012 17:55

Åh tack så mycket Fanta!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

9 december 2012 18:29

Va? Min profilbild syns inte!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida Z

10 december 2012 11:09

Hej Fanta! Hör inte till ämnet menmen...
...
Vad kostar photoshop? : )

 
Ingen bild

amanda

10 december 2012 15:38

Nån mer en jag som skulle bli lite rädd för Nicks meddelande? Din blogg ÄGER!!!

Fanny

10 december 2012 17:42

HAHAHAHHAHA, jag skulle bli det. En tjock gammal gubbe som skriver "Kollar in dig", nej tack! xD Speciellt eftersom han redan är gift... Men tack! :)

 
malle

malle

10 december 2012 15:56

Detta verkar som än riktigt bra blogg som jag skummat igenom det!

http://www.valles-blogg.bloggplatsen.se

Fanny

10 december 2012 16:05

Asdahgakkdgankdgvankdghakjgnakh TACK. Det värmer :'D

 
Ingen bild

Ida Z

10 december 2012 17:06

En gång fick jag:

"Klara...Det var ett intressant namn. Du kanske kan berätta mer om det medan vi hånglar?"

xD

Fanny

10 december 2012 17:42

Well, that escalated quickly! xD

 
Saga

Saga

10 december 2012 19:38

Fullkomligt älskar dig blogg ♥

http://elexis.blogg.se

Fanny

10 december 2012 20:18

Tack!

 
Frida:*

Frida:*

11 december 2012 15:41

Jag önskar min The Sims 3 Diesel i julklapp, har du det och tycker du att det är kul ? :)

www.fridaahlund.bloggplatsen.se

http://www.fridaahlund.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Happy

11 december 2012 17:49

Hej Fanta! Jag har läst din blogg ganska länge nu och jag älskar den! Du skriver jättebra, du stavar jättebra och du skriver om väldigt intressanta saker :) jag har inte kunnat spela Sims på nästan ett år nu :( jag råkade nämligen kliva på min dator så att den sprack :( när jag läser din blogg dämpas min "simssaknad" lite grann :) tack för en jättebra blogg! Ha det bra! :D // Happy

 
Me

Me

12 december 2012 20:22

Jo, hade en gamling sagt så till mig hade jag blivit rätt skraj azzå...

Fast det roliga är att jag gör en legacy (efter din förklaring! :) ) och pappan där blev han Iqbal... Hehe...

http://minblandning.blogspot.se

 
Michelle

Michelle

14 december 2012 21:17

Min sim testade det. Hon träffade en kille och det är han Christopher Steel! Han skrev samma sak till henne. Haha :)

http://www.lillatjejensliv.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

6 januari 2013 12:55

Haha, jag hade nog också blivit rädd om någon kallade mej för häftig om han var en gammal gubbe, och så hade jag nog också blivit rädd för Nicks meddelande.
Jag tycker det är en rolig funktion, men inget jag skulle pröva i verkligheten! Verkligen inte.
Men det är kul i Sims iallafall!

http://mysimspage.blogg.se

 
Dejting och relationer

Dejting och relationer

8 april 2013 21:41

kram på dig Simfan! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den på facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du skriver så bra. Jag har länkat till dig från min blogg :-)

/Lina

kram <3

http://xn--m-bttre-7wag.se/dejtingtips-forsta-dejt

 
Ingen bild

Sofie

9 februari 2014 11:58

Är detta onlinedejting med simmar på spelet eller är det andra människor som fyllt i profiler åt simmarna? Världens sämsta förklaring men hoppas du förstår.

 
Ingen bild

Tuva

9 februari 2014 12:47

Hej!

jag har ett problem med genirations...
min tonåring fick inte åka på bal! eller gör dom det första
lördagen som ungdom?? eller är det bara konstigt? skulle gärna villa ha svar.

Kram// Tuva

 
Ingen bild

Anonym

30 september 2014 21:28

Jadu! Men en gammal tant skickade till min sim såhär:
"Alexander, det var ett ovanligt namn. Du borde berätta mer om det medan vi hånglar!"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards