Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Monte Vista

Av Fanny - 5 december 2012 21:30


Jag är något sen med att berätta detta (ber om ursäkt för det) men i morgon, den 6 December, släpps en värld som heter Monte Vista på The sims 3 Store - en stad inspirerad av Italien. Woho, jag älskar Italien! (åker dit nästan varje semester då min mormor och morfar bor där) Ifall någon undrar så betyder Monte Vista ungefär "Bergsvy", men jag kan ha fel då jag inte är så jätteduktig på Italienska, kan bara grunderna och ett par övriga ord.


Priset är inte officiellt än, men jag gissar på att världen kommer att gå för runt 2500 simpoints som de andra världarna. Man kommer även kunna köpa en kod i butik som man löser in online för att ladda ner staden, detta kommer att kosta runt 200 kr.


Bilder:

 

         

 

Bildkälla: Thesims3.com. Fler bilder kommer förstås i morgon!


Fakta om världen:
Källa: CDON. Här kan du även förboka den fysiska versionen av världen.

Upptäck ett landskap med massor av charm och pengar, där villor med vidsträckt utsikt ligger som ett pärlband på de mjuka sluttningarna. Utforska det levande samhället genom att besöka kända museer, ta en promenad på torget, eller lär dig kulinariska konster vid en äkta vedugn. I The Sims 3 Monte Vista får du inspiration från en kultur som har påverkat flera generationer. Finner dina simmar inspirationen som eldar på den kulinariska glöden?

INNEHÅLL

•* Helt nytt spelföremål Vedeldad ugn – Utöka dina simmars kulinariska värld med nya recept! Gör en mängd olika bröd, calzone, lasagne och pizzor! 

• En helt ny värld väntar – Träffa nya simmar, utforska nya platser och upplev den underbara utsikten i Monte Vista!

• Nya exklusiva föremål – Anpassa ditt spel med dussintals helt nya, exklusiva föremål och kläder som bara finns i Monte Vista.

• Sims 2-ättlingar – Möt familjen Monty från Veronavik! Innan deras fejd med familjen Capp började så tillbringade familjen Monty sina dagar i fridfull harmoni i Monte Vista.

 


Vad tycker ni? Kommer såklart göra ett inlägg om staden när den kommer ut, detta tänker jag även göra med de andra städerna.

 
 
prosimmers

prosimmers

5 december 2012 21:48

Låte super awesome o bra, kommer nog ladda ner den *olagligt* :D

http://prosimmers.bloggplatsen.se

 
Saga och Embla, ALLT OM SIMS

Saga och Embla, ALLT OM SIMS

5 december 2012 21:48

Om man ska köpa världen i The Store får man den i samband med att man köper SimPoints så man kan inte köpa den själv om man inte köper den i butik :/

http://alltomsims.blogspot.se

Fanny

5 december 2012 21:57

Åh just det, det hörde jag om men var osäker på ifall det var sant... Det är säkert för att EA har fattat att alla laddar ner dem olagligt, och det blir väl svårare att göra det ifall man inte kan köpa den från Store.

Bra att EA i alla fall har insett att ingen lägger ner 3000 simpoints vilket motsvarar typ 260 kr för att köpa en liten värld till ett datorspel :P

 
Hanna

Hanna

5 december 2012 22:42

Åhh! Vilken..... underlig och fin värld! :)

http://hannas-liv.blogspot.se

 
Ingen bild

SandraH

6 december 2012 07:57

Åh vad fin värld! Vill så gärna ha den :)

 
Ingen bild

Johanna

6 december 2012 10:48

Fin värld!

 
isa

isa

6 december 2012 15:06

Vad menar du prosimmers med "jag kommer ladda ner den 'olagligt'"?

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
Sindra

Sindra

6 december 2012 15:11

Ååååh nej! Jag hade tänkt att skriva om det imorgon när det kommer ut men alla kommer väl tro att jag härmar dig.
Men superbra inlägg ändå! Längtar tills headern är klar :)

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

6 december 2012 16:00

Ååh gud vilken vacker stad men jag vet inte om jag ska köpa den? Kommer du göra det Fanta?

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

6 december 2012 18:40

Menar ni att man inte kan ladda ned världen då (olagligt) ?

Fanny

6 december 2012 19:12

Förmodligen kommer någon ladda upp den på internet, gratis.

 
Ingen bild

Hanna

6 december 2012 20:34

Vad mysig den verkar! :) och vad kul att familjen Monty kommer bo där! Har faktiskt saknat hela sims 2 och alla som bor där, utan att jag har tänkt på det. Jag spelade ju liksom det i ca 5 år innan jag bytte över till sims 3. Ahh härliga minnen fråg sims 2... :D

Men kommer familjen Capp också bo där (så att man kan leka Romeo och Julia XP)?

 
Ingen bild

Anonym

7 december 2012 10:43

Jag tycker att det är jättekul att Monty kommer tillbaka! Det ska bli kul att se hur dom ser ut i Sims3...

 
Ingen bild

Elefant

14 december 2012 20:32

Jag har Monte Vista och den är verkligen fin! Rekommenderar starkt haha :)

 
Anonym

Anonym

6 januari 2013 12:39

Fin värld :)
Kul att familjen Monty finns!
Det hörs nästan på namnet att de har bott där, MONTE vista, familjen MONTY :P

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards