Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

När du tröttnat

Av Fanny - 23 oktober 2012 17:15

Jag tror att vi alla som har spelat sims en längre period känner igen den här känslan. Man öppnar sims, och när man står där vid huvudmenyn och ska välja familj är man inte alls sugen på att spela någon av dem. Man överväger en liten stund att skapa en ny familj, men man orkar inte. Man har simstorka.


Det är ju inte alls kul när man inte har någon inspiration! Därför tänkte jag göra ett litet inlägg med tips om vad man ska göra när man tröttnat på spelet och kul saker att prova.


 


- Gör en Legacy eller någon annan utmaning, helst något du inte provat förut. 


- Prova att göra din egen familj på sims, eller bara dig själv. Sedan spelar du med dem, får din självsim att uppnå sina – förlåt, dina – drömmar! Eller så bara kollar du vad som händer med framtida du. Om du orkar kan du göra folk du känners familjer, placera ut dem i staden och sedan säga den där dräpande repliken du aldrig riktigt vågat dig på IRL och bli ihop och gifta dig med den där snygga killen på bussen som du aldrig mer fick träffa... (nu lät det sista en aning dramatiskt xD) Det är väldigt svårt att göra en sim lik en person, men det behöver ju inte vara exakt.


Gör en spökfamilj! Skapa ett antal simmar, döda dem (helst på olika sätt) och återuppliva dem sedan igen. Om du inte vet hur man gör det, klicka här. Om du har Övernaturligt kan du ju välja att de ska vara spöken i CAS, men det är mycket roligare att ta kol på dem själv för då får man kämpa lite! Det blir ännu svårare om du inte fuskar.



- Lek med genetiken. Gör t.ex en smal, rosa sim med limegrönt hår och en tjock, blå sim med orange hår och kolla hur deras barn ser ut! Det är otroligt underhållande om man inte har något att göra.


- Gör en ensamstående mamma (gärna med egenskaper såsom "Grinig" och "Gillar inte barn" om du vill göra det lite svårare) som måste ta hand om sju småbarn själv. Försök se till att alla växer upp utan några problem!


- Om du inte har någon idé på familjer, sno karaktärer från din favoritbok! Varför inte skapa en familj med mamma Hermione Granger och pappa Finnick Odair och deras lille son Jacob Black? (ni som tror att ni är Hungerspelsfans och inte vet vem Finnick är så är ni inte fans förresten) De behöver ju inte vara lika till utseendet och ha samma namn, det räcker med att inspireras av personligheteten.


Bailey Swain i Moonlight Falls är inspirerad av Bella Swan, till exempel.


- Ta fina bilder.


- Försök att bränna ner hela ditt hus!

 

- Gör en ungdomssim och få dem att bemästra alla färdigheter, komma till nivå 10 i varje jobb och klara varje livslånga önskan. Det är väldigt svårt, men det går!


- Har du en kompis som också spelar sims? Simstävla med varandra! Då är man lite social samtidigt som man får spela sims xD Tävla om vem som kan göra den fulaste simmen, vem som kan bygga det bästa huset eller vem som kan få sin sim att bemästra sin färdighet snabbast. Om ni inte kan välja en vinnare själva, fråga en förälder, syskon eller en annan kompis om de kan vara jury!


- Ta över staden. Gör en sim som får jättemånga barn, sen får de barnen jättemånga barn och så fortsätter du så tills det bara är ett släkte kvar!


Har ni något annat tips när man har tröttnat? Jag kanske lägger in de jag tycker är bra ^^

 
 
Henny-penny

Henny-penny

23 oktober 2012 17:34

TACK! Det är enda jag säga, jag har börjat få simstorka ofta nu för tiden! Så TACK!

Första kommentaren, YEY XD

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sandra

23 oktober 2012 18:28

detta var väldigt bra tips för jag har fått simstroka idag så det blev mkt roligare.
ett tips från mig:

Gör sin egen familj och huset också om man vill så kan man försöka att göra simmarna så lik din familj som möjligt det kan vara lite svårt men det är kul. Ps. älskar din blogg!

 
SPRINGER DU MED ARMEN??!

SPRINGER DU MED ARMEN??!

23 oktober 2012 18:52

Haha! Pappan i min familj dog när han skulle laga diskmaskinen (lol xD)
Sen så fick jag möjligheten ''Milda Andar'' och nu svävar pappan runt och lär småbarnet och prata!! xD Fast när mamman dör då barnet är ungdom så ska pappan bara återvända till underjorden!! :) ps DU ÄR GRYM!!!

http://xthesimsx.bloggplatsen.se

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

23 oktober 2012 18:53

Pröva att göra något man ALDRIG har gjort förut! T.ex uppnå toppnivån inom ett visst jobb eller spela med egenskaper man normalt inte brukar välja.

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

SandraH

23 oktober 2012 19:28

Hehe finns två Sandror nu... ;)
Nä men iaf, jättebra inlägg! :)

 
Ingen bild

matilda

23 oktober 2012 19:38

Hittar jag en snygga kille i min skola som jag ser ofta och verkligen fastnar för så gör jag han och mig på sims och gifter oss :) hahah lite som en dröm typ :)

 
Ingen bild

Dapnie

23 oktober 2012 19:44

ÅÅh, det har jag fått några gånger. Det är såå jobbigt...,
Nu ska jag läsa inlägget;D

 
Ingen bild

Hanna

23 oktober 2012 19:46

Hur kan man ha läst hunger games böckerna och missa Finnick? :O :)

Fanny

23 oktober 2012 20:14

Det finns folk som tror att de är jättefans fastän de bara sett filmen ^^

 
Ingen bild

Lou

23 oktober 2012 19:56

Superbra förslag!!!

 
Sindra

Sindra

23 oktober 2012 21:14

Har tänkt läsa Hunger games så kommer nog göra det om nån månad..

BRA TIPS!!!!! Tänker testa flera av dom!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
SimsSandra

SimsSandra

23 oktober 2012 21:33

SandraH: Najj, det finns tre! :D
Bra inlägg, skulle vilja prova att ta över en hel stad, eller att skapa en mamma och pappa med helt galna färger på hår och hud! :)

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Q

Q

23 oktober 2012 22:05

Bra tips! Något annat som är kul är att lana sims, spela två på "samma" spel typ. Jag gjorde det en gång med en kompis, så när min sim ringde hennes sim så ringde det ju liksom på hennes dator också. Det var skitkul, fast för det behöver man ju sladdar och grejer.

Och håller med, vet man inte vem Finnick är är man inget riktigt fan!

http://queenofsims.blogg.se

 
Frida

Frida

23 oktober 2012 22:50

Jag har tyvär börjat få simstorka, så tack! :) Jag är ett stort Hungergamesfan och jag har en blogg om Hg tsm med min syster<3 Besök gärna den! Hgfan.bloggplatsen.se

http://Hgfan.bloggplatsen.se

 
hannah

hannah

24 oktober 2012 07:11

Gud vad bra inlägg :D!!! Just nu har jag världens Simstorka... Jag VILL spela sims, men har ingen inspiration ;)..
Nu ska jag testa göra en spökfamilj :D eller ta över staden ;)

http://sobbe.blogg.se

Fanny

24 oktober 2012 15:46

Varför inte ta över staden med en spökfamilj? :D

 
Ingen bild

Annis

24 oktober 2012 15:08

Det är det som hänt mgig så tack du är en ängel det här hjälpte verkligen♥

 
Ingen bild

amanda

24 oktober 2012 15:36

Vad bra inlägg! När jag åker till pappa spelar jag mycket sims. Och typ 2-3 dar senare får jag simstorka. Men tack för tipsen! Ps. Mitt tips är att t.ex göra en jättefamilj. (typ min fam.Tawner) Blanda typ 2 vuxna ,1 småbarn,1 stor hund och resten stora barn. Sen sätter man in de i ett hus och sedan är det bara och se om man klarar att spela med familjen!För ni som vill göra det svårare,radera skolan!. Ds

 
Sims3 tjejen

Sims3 tjejen

24 oktober 2012 19:23

Tack, får simstorka ibland. Nu vet jag vad jag ska göra.

http://www.Sims3tjejen.bloggplatsen.se

 
Felicia

Felicia

24 oktober 2012 19:24

Hej Fanta, älskar din blogg! Tack för tipsen, jag har just simstorka. Jag kan bara spela sims i högst 5 minuter, haha.

Här har jag ett simstorka tips.
Gör ett stort lyxigt hus som har kanske 3 våningar och då kan man hålla på i dagar :)

P.S Jag visste inte vem Finnick är men det är säkert bara för jag håller på med Twilight Serien och bara sett filmen och läst boken om hungerspelen, annars har jag nog missat honom...

http://fellefotoz.blogg.se

 
saga

saga" title="http://bloggplatsen.se]saga[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]saga[/url]

24 oktober 2012 19:38

Bara en sak...
Ma kan inte bränna upp sitt hus! Jag har försökt hur många gånger som helst, och det funkar INTE!

http://Rampljus. bloggplatsen.se

 
Ester

Ester

24 oktober 2012 21:28

Tack det var bra tips <3

http://esterekstrm.blogg.se

 
Ingen bild

Therese

25 oktober 2012 08:14

Det verkar kul att göra en spökfamilj!

 
Ingen bild

25 oktober 2012 11:07

Jag ska nog göra en familj med några från Hungerspelen :) Typ Finnick,Annie och deras son :D

Älska Hungerspelen

Fanny

25 oktober 2012 15:37

Eller *JÄTTESPOILER, NI SOM INTE LÄST ALLA TRE BÖCKER FÅR ABSOLUT INTE LÄSA DET SOM JAG ÄR PÅ VÄG ATT SKRIVA* Katniss och Peeta med deras barn :'D

 
Sindra

Sindra

25 oktober 2012 15:44

Varför får vi inte läsa det Fanta?

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Fanny

25 oktober 2012 16:24

För att det kommer spoila (dvs förstöra) slutet för er, och det är inte alls kul; Tro mig ;) Jag råkade läsa någonstans vad som hände i slutet D:

 
carmen

carmen

25 oktober 2012 21:47

kolt jag ska tästa att ta över staden tack fanta.

http://simschanul.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia

27 oktober 2012 18:01

Vadå inte ett HG fan om man inte vet vem Finnick är? Man kanske är det ändå även om man bara har sett filmen eller kanske bara är på första boken! Och hur ska man kunna veta vem han är om man inte ens vet att han kommer vara med i dom andra böckerna eller andra filmen (om man bara har läst bok ett). Iallafall bra tips! Och jag menade inget illa med det där om Finnick men tycker det var lite konstigt bara ;) Hejdå =)

P.S Jag vet vem Finnick Odair är! :] P.S 2 snälla svara på den här kommentaren!!<3

 
Ingen bild

Sofia

27 oktober 2012 18:03

Har ett tips också!! Glömde det! Man kan testa att spela på dom familjerna som redan finns i staden ;)

 
Ingen bild

Moa

27 oktober 2012 20:10

Hej Fanta! Jag har bara en fråga! När man gör en Legacy, kan man då förvandla sin sim till varulv/vampyr? Håller nämligen på med en Leagcy just nu och har övernaturligt installerat, och blev sugen på att förvandla min sim till varulv! Hoppas att du svarar! :)

PS. Jag älskar din blogg! Den har hjälpt mig jättemycket med The Sims 3! :)<3

Fanny

27 oktober 2012 20:15

Ja, det får man ^^

 
matilda

matilda

28 oktober 2012 10:30

Simstorka är det värsta som finns, min är VÄLDIGT svår att bota. Men gör typ en årstidssim. Min torka kommer absolut försvinna när årstider kommer. Ha deeeeeeeeeeee

http://thesimsgalen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

josefine :)

28 oktober 2012 20:09

En sak som jag gjorde va, att skapa en vanlig familj sen - inte fuska. ja försök spela utan att fuska, när jag gjorde ..wow spelet blev som nytt efter så många år jag spelat sen inte fuska.. xD (menar pengafusk, jobb fusk osv.) good luck :')

 
Anonym

Anonym

28 december 2012 22:38

Tack för tipsen! Jag känner ganska ofta så!

http://mysimspage.blogg.se

 
Jonas

Jonas

16 februari 2013 19:35

Gör makeovers på färdiga simmar i Till exempel Twinbrook! De brukar oftast vara skit fula!

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Ingen bild

Thea

3 maj 2013 19:52

Nu råkade någon förstöra ett visst slut för mig. Myhy.. :C

 
Jonas

Jonas

10 november 2013 09:05

Finnick är en deltagare från distrikt 4 och vann 65:e hungerspelen när han var 14! :)

http://jonasbelf.blogspot.se

 
Ingen bild

Natalia

10 december 2014 16:34

Hej Fanta ,
Jag har en fråga till dig !
Har du fler idéer på vd man kan göra för att jag har spelat sims i 9 år !! Det är ju mer än halva mitt liv Sims har alltid varit min bästa vän ;) Jag fattar inte att det är så kul ! Men har verkligen provat massor saker och om du kan fler idéer så SNÄLLA om du kan svara på min kommentar !!
TACK ! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards