Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Vanliga frågor + En till liten blogg

Av Fanny - 20 oktober 2012 21:00

 

 

Fråga: I vilket program gör du dina designer/redigerar du bilder?

Svar: Jag använder Photoshop CS3, ett program som kostar ca 500-1000 kr som man kan köpa i de flesta teknik/datoraffärer. Om jag är på en dator som inte har Photoshop använder jag Pixlr, men det är ett sjukt dåligt program som bara används på pyttepytteredigeringar eller beskärningar. Dock rekommenderar jag inte att du köper Photoshop ifall du är nybörjare när det gäller bildredigering, då kan det vara smart att börja med Gimp som är gratis tills du känner för att prova något mer avancerat. Photoshop är ett väldigt svårt program och det tog mig minst tre månader att lära mig att använda det över huvud taget och jag är fortfarande inte fullärd efter snart ett år.


Fråga: Vad har du för dator, vad har den för specs och hur fungerar sims på den?

Svar: Jag spelar sims på två datorer: En Macbook (en sån här, osäker på ifall de ens säljs längre?) som är min egen och en iMac som är hela familjens dator (en sån här). Macbooken har 4 GB i RAM och en 2.4 GHz Intel Core 2 Duo-processor. iMacen har 4 GB i RAM och 3.06 GHz Intel Core i3-processor. Det funkar rätt bra på båda men kan gå lite långsamt om man har mycket nedladdat och mycket expansioner installerade. Min Macbook har dock blivit lite skruttig då styrplattan är lite sprucken i hörnet efter att jag tappat en sak på den och hörluruttaget är också paj x'D

 

     

Bilder från Google

 

Fråga: Är det gratis att ladda ner från Anubis? Får man med virus och buggar?

Svar: Ja, det är gratis, nej, man får inte med virus; Men spelet kan gå väldigt segt om man laddar ner för mycket, oavsett vilken sida det är från. Den här frågan behöver ni inte heller ställa om andra sidor då jag bara hänvisar till säkert och gratis material på bloggen (om jag någonsin tvekar på att det är säkert i framtiden lovar jag att skriva det tydligt!).




Fråga: När ska du göra Historien om Wendy/Nattens Konsekvenser/Drömmar? Det var jättelänge sedan du skrev den...

Svar: Jag vet att jag är sjukt dålig på att uppdatera mina historier, men det är inte så lätt som man tror. Det kan ta flera dagar för mig att komma på vad som ska hända i delen, ta bilderna och skriva texten, även om det är väldigt sällan det tar så lång tid. Men jag ska absolut försöka bli bättre!


Fråga: Gör du länkbyte?

Svar: Nej, inte längre, bara om jag känner personen som frågar IRL. Jag har förklarat anledningen till det här.


Hoppas det där klarnade upp saker och ting för er ^^


 


Jag har förresten startat en till blogg med två kompisar där vi tänker skriva om pyssel, musik, photoshoptips, manga (fast det kommer nog bara jag skriva om xD), böcker och annat random. Den innehåller helt enkelt allt som inte har med sims att göra! Den är inte så bra just nu, men vi tänker jobba på det ^^ Ni finner den här.


 
 
SimsSandra

SimsSandra

20 oktober 2012 21:32

Skriv om hur man gör sånna där armband som finns på er header på den nya bloggen, i alla fall om ni vet hur man gör! :D Eller ja, då skulle jag bli glad. ;)
Ooch, första kommentaren? :D

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

20 oktober 2012 21:44

hejjjjj. Tack för svaren. Jag ville faktiskt veta vad för data du använder!!!!!!!
Love u!!

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

20 oktober 2012 21:52

Röda läppar svartvit bild?? Låter lite som lady gagas album born this way......

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
isa

isa

21 oktober 2012 09:06

jag fattar att det är svårt att göra berättelserna, men jag hoppas iallafall att du inte lägger ner dem(ALLA berättleser).
Synd at du inte länkar men jag har iallafall länkat dig för att din blogg är så bra :D

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madelene

21 oktober 2012 13:02

Mitt sims 3 är puckat! När jag ska ta kort, trycker jag på prtsc sen så går jag ner från the sims 3 ( jag har de där nere i aktiveterterna eller vad dt nu heter ) Sen går jag tebax till sims, MEN DÅ BLIR TYP BILDEN SVART o.o de är sjukt jobbigt! help? c:

 
Sindra

Sindra

21 oktober 2012 13:37

Typ precis samma sak händer med mig Madelene!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

21 oktober 2012 15:10

1. Fin blogg ni har! =)
2. Jag har en axakt likadan dator som du, den säljs inte längre haha! :D

http://hannas-liv.blogspot.se

 
Ninen!

Ninen!

21 oktober 2012 16:43

Jag har gjort min header i Pixlr ;)

http://panfusegnaninen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

A

21 oktober 2012 18:30

Misan: Ja so what om det är som Lady GAGAs album? Vem bryr sig, herregud

Fanny

21 oktober 2012 18:35

Vänligen uppmärksamma kommentarsregel nr 4, den som säger "Du får absolut inte vara elak mot någon" :)

 
Henny-penny

Henny-penny

21 oktober 2012 20:07

Säljs inte Macbooks längre? Men i alla fall tack för svaren!

http://awesomesims.bloggplatsen.se

Fanny

21 oktober 2012 20:08

Macbook air och Macbook pro säljs, men inte de vanliga vita D: RIP MACBOOK T.T

 
Misan

Misan

22 oktober 2012 07:39

sv: Madelene och sindra!!! För det första Madelene, om du vill ta kort gör du det på knappen C. Men sen finns det olika tillfällen man vill ha menyn med när man fotar, till tex. Guider. Då gör ni helt rätt , prtsc. Men ni får inte ha FULLSKÄRM när ni gör det!!! Då funkar det inte!! Då blir det SVART!! För att fixa den lilla missen så går du in på alternativ och tar bort bocken i rutan där det står FULLSKÄRM. Då kommer det antagligen bli svart, och var beredd för du kommer få Godkänna inställningen ickefullskärm innan en viss tid, annars tar den tillbaka igen till FULLSKÄRM. LÅNGT DETTA BLEV MEN JAG ÖVERDRIVER LITE SOM VANLIGT HEJDÅ!!!!

Ps. När du stängt av fullskärm ska print screen funka utmärkt, bara klipp bort kanterna där man ser datorns skrivbord.........



HEJDÅ!!!

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Lexi

Lexi

22 oktober 2012 15:30

Fanta, kan inte vi bli friends? förlåt för jag fick lite nervsammanbrott, var elak osv. Men det var svårt med bloggen, stressande, jobbigt och jag ville inte svika mina läsare. (ja, du förstör, men jag skäms) förlåt, fanta. Ville bara säga att på min blogg fick jag en kommentar som det stog: ''Har polisanmält dig jävla idiot'' lite konstigt då man inte kan polisanmäla för andra, för en person måste polisanmäla själv och jag tror inte polisen bryr sig, då folk i bloggvärlden snor inlägg av varandra hela tiden utan att någon bryr sig. :D

Men förlåt fanta, hoppas vi blir kompisar/överens eller något.

http://Vivalasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hungergames

22 oktober 2012 22:49

Hörru du du nu måste jag protestera! Pixlr.com är ett bra program! Jag tror att du inte riktigt har undersökt det ordentligt. Den här headern har jag gjort helt i pixlr, bara pixlr: shakeitupfan.bloggplatsen.se och den här har jag också gjort helt i pixlr: HGfan.bloggplatsen.se. Blev ganska nöjd med båda ;)

 
Ingen bild

Julia

23 oktober 2012 14:28

Lexi du fattar nog inte detta, men
man kan åka dit sjukt mycket om någon kopierar något som du inte skälv äger eller har gjort och skrivit,
och sedan anmäler någon till polisen dom tar det på avlar för det är olagligt, och om man har otur
kan polisen spåra en, och då hamnar man i ungdomsfängelse, om man inte är myndig då
hamnar man i fängelse.

 
SPRINGER DU MED ARMEN??!

SPRINGER DU MED ARMEN??!

23 oktober 2012 15:00

Håller med Julia helt klart!!

http://xthesimsx.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mig

23 oktober 2012 15:42

Inte kan väl en tolvåring åka i ungdomsfängelse för att hon kopierat en text???

 
Misan

Misan

23 oktober 2012 16:16

GUUUDDD VAD NI ÖVERDRIVER!!!!!!
(ingen annan än jag som tänkt på att Lexi har samma profilbild som fanta hade för, ja, en månad sen? Och det är liksom varken fantas eller Lexis bild.... Tåls att tänka på va ;))

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Misan

Misan

23 oktober 2012 16:18

Juste, "hungergames" som hade gjort headers till bloggar, du vet väl attt fanta inte menade, dåligt så, utan att Photoshop är ett mer angvancerat och !bra" program.

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Julia

23 oktober 2012 17:11

Misan ingen överdriver
jag tycker inte det är så stor grej,
och sedan Ea tycker säkert det är ok, men om inte ägaren
av bilden inte tycker det så är det olagligt så är det också
med att kopiera någons inlägg man kan ta inspiration och fakta men inte att kopiera någon.

 
Ingen bild

Julia

23 oktober 2012 17:14

svar till Mig. Jo om inte ägaren av texten tycker det är ok
och anmäler detta så kan man åka fast.

 
Ingen bild

bella

23 oktober 2012 17:27

Kul att veta!

 
Ingen bild

daniella

23 oktober 2012 18:56

Oj, du får nog lägga på en nolla på priset till photoshop ^^
Det kostar ungefär 8-10 tusen

 
Gräshoppan

Gräshoppan

25 oktober 2012 18:44

Fast det beror på vilken modell av photoshop man köper.

http://simlii.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

hjällp

26 oktober 2012 19:37

om man har laddat ner ganska mycket och det hackar lite kan man göra nåt åt det?? snälla svaraaaa :)
P.S älskar dig blogg :)

 
Ingen bild

Mig

9 november 2012 19:37

jag har typ laddat ner ganska mycket och ibland så stannar typ bilden, sen kan man bara röra på musen. Sen måste man trycka ctrl+alt+del och det kommer typ upp en ruta som det står sims 3 har slutat fungera p.g.a nåt fel. Och så stängs allt ner och om man inte sparat då är allt förstört. (Har 7 expansioner) Allt förstörs hjällllpppp!!!!!!! :O

Fanny

10 november 2012 08:42

Ta bort allt nedladdat.

 
Anonym

Anonym

28 december 2012 22:26

Kul! Ska kolla in eran blogg!

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards