Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

The sims 3 Övernaturligt - Älvor

Av Fanny - 8 oktober 2012 18:30





Det finns tre sätt bli göra en älva på: Du kan göra en i Skapa en sim, dricka ett elixir som din sim måste ha nivå 10 i alkemi för att kunna göra, eller genom att få en möjlighet när du letar efter älvor i älvparken.


Den största skillnaden mellan älvor och vanliga simmar är ju då att de har vingar. Självklart kan du ändra på dessa i skapa en sim! Det finns en hel avdelning för vingarna som dyker upp när du väljer att din sim ska vara en älva i skapa en sim. Det finns 6 olika vingtyper att välja mellan, och du kan ha vilken färg som helst på dem.

 




En annan skillnad är att älvorna har magiska krafter! Deras krafter finns mest för att göra bus, såsom att översvämma en toalett, men de har även auras som du kan utföra genom att klicka på älvan. Dessa auras påverkar älvan och simmarna runt den på antingen positiva eller negativa sätt; T.ex gör Kreativitetens aura att älvan och simmar i närheten lär sig kreativa färdigheter snabbare. Din älva kommer inte att kunna alla bus och auras direkt, utan måste öva lite innan. De har även en magimätare som visar deras krafter (se bilden), och den tar slut efter ett tag; Då måste din sim vila.



 Älvor lever även, precis som varulvar och vampyrer, längre än vanliga simmar. 










Älvor är även naturliga trädgårdsarbetare. Även om du inte valde egenskapen Gröna fingrar i Skapa en sim kommer det inte att göra något då älvor tar hand om trädgården minst lika bra som simmar som besitter egenskapen. 


Det finns även små älvhus som går att köpa i köpläget. Det finns två stycken att välja mellan, och de kostar §475 och §625. De finns även på en hel del allmäna tomter.



I dessa hus kan din älva så gott som bo. Den kan ha älvhusparty, dricka pollenbål, sova, till och med myspysa!


Fyra bilder på min (och mina kompisars) älva: 


       

OBS: Enhörningen som du ser i bilden följer inte med Övernaturligt, dessa kommer med expansionspaketet Husdjur. Läs mer om dem här.

 
 
Sindra

Sindra

8 oktober 2012 19:03

Nice suprise!! Vill ha en älva! <3

P.s 1. Kommentar!!

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

 
En cool bloggerska ;D

En" title="http://bloggplatsen.se]En" target="_blank">bloggplatsen.se]En cool bloggerska ;D

8 oktober 2012 19:11

Bra inlägg <3
PS jag har en frågestund på min blogg och den som ställer flest frågor vinner en länlning >.<

http://Rampljus. bloggplatsen.se

 
Tilda

Tilda

8 oktober 2012 21:36

Nu blev jag sugen att spela på en älva ju! Har inte gjort det så mycket innan. Bra inlägg! :)

http://nothingbutthesims3.bloggplatsen.se

 
O.o

O.o

9 oktober 2012 10:25

Bra inlägg :)

http://kawaiiemo.bloggplatsen.se

 
Bette

Bette

9 oktober 2012 11:11

Man måste inte ha nivå 10 i alkemi för att drick älv-elekciret, min sim kom på det i nivå tre.

http://thesiimslife3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

9 oktober 2012 15:04

Kan du hjälpa mig?
Jo så här är det att när jag ska spela en älva då får jag inga vingar även fast jag väljer färger och allt möjligt
Snälla hjälp mig!

 
Ingen bild

Lova

9 oktober 2012 15:31

Blir sugen på att köpa övernaturligt nu

 
Ester

Ester

9 oktober 2012 16:10

Det verkar jätte roligt. Att ha älvor det vill jag ha när jag får spelet

http://esterekstrm.blogg.se

 
Ingen bild

prosten

9 oktober 2012 16:51

kolt med älva men jag har inte tid att spela sims så mycket längre:( typ tio läxor i veckan

 
Henny-penny

Henny-penny

9 oktober 2012 16:52

Tack för faktan!

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hej

10 oktober 2012 17:35

Det tillhör inte inlägget men jag fyller också år 12 mars!!:). Roligt☺

Fanny

10 oktober 2012 17:45

Yey x3

 
Ingen bild

Simsälskare

27 januari 2013 10:14

Om man har en älva kan man göra om den så att det blir en vanlig sim?

 
Ingen bild

Adi

27 mars 2013 09:24

man kan göra sin älva till en vanlig sim igen om du dricker en speciel trolldryck.
Trolldrycken går ibland att köpa på affären för trolldrycker(kommer inte ihåg vad affären hette?)
Jag tror trolldrycken hette magisk essens nånting?
man kan också göra trolldrycken själv om du har hög färdighets nivå på "Alkemi"

 
Ingen bild

Adi

27 mars 2013 09:32

Det finns ett fjärde sätt att bli älva tror jag.
För en gång så var min vampyr i mataffären och då kom det upp en skylt i hörnet av skärmen där det stod att min sim hade blivit biten av en älva och nu skulle bli en älva själv?
och min vampyr blev faktiskt en älva?

 
sims

sims

11 december 2014 20:32

sims är så roligt

http://sverge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards