Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

The sims 3 Övernaturligt - Egenskaper

Av Fanny - 14 september 2012 12:00

   

   

Grubblande

Grubblande simmar kan oftast inte låta bli att fundera på livets gåtor, mysterier och mening. Ibland blir vikten av dessa otroligt djupa frågor distraherande och kan faktiskt sänka den kreativa processen något.

- Din sim lär sig färdigheterna MatlagningFörfattande och Målning långsammare.

- Ibland behöver din sim stanna och grubbla.

Den här egenskapen krockar med egenskapen Ivrig.


Samlare

Om det går att plocka, plantera eller fånga, så är den här simmen bäst för jobbet. Samlare är särskilt bra på att hitta ingredienser ute i världen och de får de bästa skördarna. De får till och med bättre resultat när de arbetar med sällsynta material som malm och ädelstenar!

- Plantor som din sim planterat får ofta högre kvalitet än vanligt.

- När din sim har smält eller slipat en sten får den oftast högre värde.

- Din sim är bättre på att att fånga insekter och att skörda plantor.


Ordentlig

Ordentligt uppförande har blivit något som tillhör det förflutna. Som tur är kommer ordentliga simmar ihåg hur det var förr och uppför sig efter en heders-kodex. Eller åtminstone efter ett gott uppförande-kodex...

- Din sim har oftare finkläder på sig än andra simmar.

- Din sim har tillgång till några ordentliga interaktioner som andra simmar inte har tillgång till.

- Din sim påverkas mycket mer av fina eller smutsiga omgivningar.

Denna egenskap krockar med egenskaperna Slabbig och Opassande.

 

 

Övernaturligt fan

Övernaturliga fans älskar allt som har med övernaturliga simmar att göra, vare sig det är vampyrer, varulvar, häxor eller något annat! De gillar att hänga där övernaturliga simmar hänger och de står aldrig svarslösa när de möter en övernaturlig sim ansikte mot ansikte.

- Din sim är bättre på Alkemi-färdigheten.

- Din sim har speciella sociala interaktioner med övernaturliga simmar.

- Din sim älskar att vara på allmäna platser där övernaturliga simmar brukar vara.

Denna egenskap krockar med egenskapen Övernaturlig skeptiker.

 


Övernaturlig skeptiker

Det finns en hel värld av magi och oförklariga underverk där ute och övernaturliga skeptiker tycker inte om något av det. Allt sånt där kanske är spännande för vissa, men övernaturliga skeptiker föredrar säkerheten och tryggheten hos det normala.

- Din sim är mycket sämre på Alkemi-färdigheten.

- Din sim är bättre på karriärerna Journalism, Politik, Affärer och Polis. 

- Din sim reagerar negativt när han eller hon får syn på något övernaturligt.

Denna egenskap krockar med egenskapen Övernaturligt fan.

 


Nattuggla

Vissa simmar älskar nattlivet och känner ibland ett behov av att skaka loss. De kallas nattugglor. Även om natturglor lever upp på natten så är det lögn att försöka få upp dem ur sängen innan 10.00. 

- Din sim får en positiv humöreffekt av att stanna uppe sent på natten.

- Din sim får en negativ humöreffekt av att vara uppe tidigt på morgonen.

- Din sim kommer att ha mycket roligare under utförandet av vissa aktiviteter på natten.


Vad tycker ni om egenskaperna, kommer ni använda dem?

 
 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

14 september 2012 12:51

Tycker de nya egenskaperna är jättebra! Speciellt samlare och ordentlig, dem kommer jag nog använda!

http://alltomsims.blogspot.se

 
Ingen bild

Moumintrooll

14 september 2012 14:25

Gillar expansionspaketet extra mycket på grund av alla nya spännande egenskaperna. :) I vanliga fall brukar paketen innehålla typ två nya egenskaper...

 
Sindra

Sindra

14 september 2012 14:46

Jag har inte Övernaturligt men Samlare tycker jag låter rolig!

http://Sindraspecial.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

selma

14 september 2012 14:53

idag fick jag övernaturligt yeeeeeaaaaa

 
Ingen bild

Annis

14 september 2012 16:18

Tar jämt övernatuligt fan!

 
Misan

Misan

14 september 2012 17:04

Nice, tack fanta, jag har inte spelet men jag tror att mamma beställde det igår!

http://misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Mig

Mig

14 september 2012 17:20

Kan man spela basket med övernaturligt?

http://mylife-jakob.bloggplatsen.se

Fanny

14 september 2012 17:46

Inte vad jag vet.

 
Ingen bild

Moumintrooll

14 september 2012 21:08

För dig som undrade; Man kan tyvärr inte spela basket i övernaturligt, det är en grej man kan köpa på store. :/

 
Stina!=)

Stina!=)

15 september 2012 09:14

Inte för att tjata men när kommer recensionen?:)
Din blogg äger Fanta!=}

http://Myhorseandmee.bloggplatsen.se

Fanny

15 september 2012 10:00

En recension är inget som fixas på en halvtimme, eftersom man måste testa spelet, skriva om det, ta bilder... Det kan ta flera veckor för vissa. Så det tar nog rätt lång tid tills den kommer....

 
Ingen bild

Annis

15 september 2012 12:25

Fanta kan du hjälpa mig jo så här är det när jag gör en älva och ska göra så man liksom ser vingarna men det händer ingenting snälla hjälp!

 
saga

saga" title="http://bloggplatsen.se]saga[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]saga[/url]

15 september 2012 13:23

Hej Annis, antingen har du för ljus färg på vingarna, och det går att ändra i menyn dr man kan välja t.e.x hur tjock man vill att simmen ska vara. Men där kan man välja vingformen och vingfärgen. Eller så har du inte valt att simmen ska vara en älva! Om du har provat allt detta och det fungerar fortfarande inte så får du nog be Fanta om hjälp igen ;D
PS detta har hänt mej också men det löste sig.

http://Rampljus. bloggplatsen.se

http://Rampljus. bloggplatsen.se

 
Wilma

Wilma

15 september 2012 13:45

Får mitt nästa vecka och kan knappt bärga mig! Älskar egenskaperna nattuggla och samlare. :)

http://simsdream.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annis

15 september 2012 14:12

Tack saga men för min brorsa så går det bara när han trycker på att den är en älva och den är en älva för det ser man ju men tack ändå!

 
Stina!=)

Stina!=)

15 september 2012 15:44

Fanta: Ok. Visste inte att det vr så komplicerat!;) Kanske därför dina recensioner är så bra!:)

http://Myhorseandmee.bloggplatsen.se

 
saga

saga" title="http://bloggplatsen.se]saga[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]saga[/url]

15 september 2012 17:21

Älskar nattugla <3

---> http://Rampljus. bloggplatsen.se <-----

http://Rampljus. bloggplatsen.se

 
Lime

Lime

15 september 2012 18:01

Var hämtade du ikonerna för egenskaperna?

http://isims.biz/se

Fanny

15 september 2012 21:38

På The sims Wiki. :)

 
Ingen bild

.

16 september 2012 13:07

kan det komma en zombie invandrande på tomten?

 

Fanny

16 september 2012 20:22

Omfg owo

 

Fanny

17 september 2012 09:01

Jag gillar dock inte Vocaloid så mycket längre, jag föredrar UTAU :) RITSU

 
Carolina

Carolina

16 september 2012 17:54

Jättebra inlägg! Kika gärna in på min blogg också :)

http://barasims3.bloggplatsen.se

 
Tilda,Allt om SIMS,NYHETER varje dag!

Tilda,Allt om SIMS,NYHETER varje dag!

17 september 2012 15:55

Superbus inlägg,nämen,Superbra*
Säger ofta Superbus!;)

Släng gärna in någon kommentar på min blogg.
Kram T.

http://www.siimsblogg.bloggplatsen.se

 
Soffi!

Soffi!

17 september 2012 16:04

Roliga Egenskaper tycker jag!!!!!!!!!o(*_*)o funderar på att köpa övernaturligt....

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
sofi och henny-penny

sofi och henny-penny

17 september 2012 18:40

Nu har det gåt jätte länge sedan det kom ett nytt inlägg (tycker jag i alla fal)

tycker det här inlägget också är bra för jag vet hur svårt det är att göra ett inlägg!

http://awesomesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ÅHHH

17 september 2012 21:11

Du tror att du är bäst fanny. Det är du inte. Du är äcklig och dum. Stick hem o dra något gammalt över dig. Du är inte värd något. du har inte skrivit på flera dar. plus att du har blivit tråkig. sluta blogga. du gör en tjänst då.

 
Ingen bild

elefant

17 september 2012 21:21

Trolls... they are everywhere...

Jag blir alltid lika förvånad när jag läser något sådant. Någon som suttit och gömt sig bakom sin skärm, funderat över vad som skulle såra, reta upp allra mest. Hur... hur orkar man? Hur kan man leva med sig själv? Har man någon empati över huvud taget? Tänker man ens på hur det skulle vara att få det där emot sig? Folk säger att man inte ska ta åt sig på internet. Det ska man inte heller, men det är så sjukt jäkla svårt att inte göra det.
Jag blir så arg. Hur kan folk verkligen inte ha något bättre för sig?

 
Ingen bild

elefant

17 september 2012 21:22

Syftar självklart på vår kära "ÅHHH". Och alla andra som gömmer sig bakom en datorskärm för att såra andra för att roa sig några sekunder.

 
Ingen bild

ÅHHH

17 september 2012 21:32

ärligt elefant. tror du at jah säger ¨å för at såra! fnny skiter fullständigt i oss så knip käft och gå och lägg dig

 
Ingen bild

elefant

17 september 2012 21:38

Ja, jag tänker faktiskt gå och lägga mig snart, men det har ingenting med saken att göra. Dock finns det ingen anledning för mig att ta tag i munnen för för det första så gör det ont och för det andra vinner ingen av oss på det (med tanke på att jag skriver, hrm). Och som svar på din fråga; tja, delvis. Och för att underhålla dig själv.

 
Fanta

Fanta

17 september 2012 22:32

För det första, när har jag sagt att jag tror att jag är bäst? Så vitt jag vet har jag aldrig gjort det, och det tror jag inte heller. För det andra, hur vet du ifall jag är äcklig och dum? Du känner knappast mig IRL? Jag kan faktiskt vara både äcklig och dum ibland, det kan nog alla mina kompisar bekräfta, men det har jag ju aldrig visat något tecken på att vara? Jag försöker alltid bete mig vänligt (tja, för det mesta) och moget i det jag skriver, även om jag inte alltid lyckas.

För det tredje, jag har inte alls skitit i er. Jag har suttit hela helgen och fifflat ihop små inlägg som jag inte har fått tid att publicera dem då jag har haft mycket att göra i övrigt. Det kan dock inte ni veta, så jag skyller inte på er. Men jävlar vad dåligt tålamod du verkar ha, ett par dagar är ingenting?!

Du får sluta följa min blogg ifall du vill. Faktiskt skulle du bara göra mig en tjänst då. Men jag tänker inte stänga ner bloggen på grund av en liten hatkommentar, du får sluta kolla in den i stället. Så enkelt är det :)

Förresten, jag sitter redan hemma och drar något äckligt över mig. Och det är din kommentar. BUUURN

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Melinda

18 september 2012 07:44

GO FANTA :D !!!

 
Ingen bild

Tess

18 september 2012 11:37

Att Fanta inte har bloggat på några dar är ju ingenting! Sanne t.ex har inte bloggat på mycket mer än så...

 
Ingen bild

Annis

18 september 2012 15:51

Alltså du åhh du kan gå och dra täcket över huvudet man måste inte göra inlägg hela tiden fanta har också ett liv utan för bloggen!

 
Ingen bild

Lusie

18 september 2012 16:46

LÄGG NER!
sluta
det räcker
skolan har börjat, och

 
hilda

hilda

18 september 2012 19:19

Fanta: bry dig inte om dem där hat kommentarerna. De personerna som skriver sådana kommentarer är troligen bara avundsjuka. Alla människor kan vara äckliga och dumma. Det kan jag också vara, Personen som skrev det kan också vara äcklig och dum. Jag och många fler personer älskar din blogg! jag kunde rätt mycket om sims 3 innan men när jag såg din blogg lärde jag mig otroligt mycket mer! alla lär ju sig nått varje dag eller man blir bättre på saker iallfall. Håller destutom med att några dar är ju ingenting!! bland annat finns det bloggar som aldrig uppdateras. Jag har en simsblogg jag också, den är inte så stor än, men vem vet? alla bloggar har ju varit små någon gång. T.ex Sannes blogg har ju också varit liten men nu är den helt plötsligt jätte stor eller foki och Keelas bloggar har säkert också varit rätt så små. Man får inte en stor blogg på beställning man måste jobba på det och vara värd det! och det är minsann du!! Jag känner ju inte dig IRL så jag vet inte helt säkert men du kanske inte tänkte att din blogg skulle bli så stor som den är idag än när du skapade den. Sedan är det ju häller inte alls lätt att ha en simsblogg! ( eller en personlig blogg också ) För man har ju skola/jobb att sköta också eller man kanske vill umgås lite med sin familj och vänner utan att inte sitta vid datorn hela tiden! Dessutom kanske man inte orkar. Vissa som inte har blogg kanske inte förstår att det inte tar 2 minuter att skriva inlägg. det kan ta nästan en timme om man ska skriva ett riktigt bra inlägg! denna kommentaren blev väldigt lång och jag hoppas att jag fick med allt jag ville säga. Men det kommer alltid att finnas personer som är avundsjuka och inte gillar än. Det finns säker personer som inte gillar mig häller men jag lever mitt eget liv och struntar i sådana personer. För att avsluta denna superlånga kommentaren så vill jag bara säga att din blogg är bäst!! och du e så otroligt duktig när du skriver och lär oss! Kramar från hilda!

http://hildiablogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ÅHHH

18 september 2012 20:13

SRY. MEN KAN NI SLUTA HACKA PÅ MIG ERA JÄVLA TÖNTAR. Och du, din dumma elefant, lägg dig inte i. ingen annan ska göra det heller. Fanny, du klagar ju förfan hela tiden på att bloggen är så jobbig och att vi ska vänta och blablabla. Skaffa ett liv! Sluta spela sims, töntar gör det. Jag gick in på denna blog för att förmedla mitt budskapp: SKAFFA ETT LIV. Fanihelvete

Fanny

18 september 2012 20:33

Om det är någon som är en tönt som ska skaffa ett liv, så är det förfan du. Du sitter och hackar på folk (och säger sedan att de ska sluta hacka på dig, moget) framför en datorskärm, som om det kommer att göra saker bättre? Tror du ärligt att jag kommer att sluta spela sims och lägga ner bloggen för att någon som inte ens säger sitt förnamn skriver "SKAFFA ETT LIV, bara töntar spelar sims" på det omognaste sättet man kan skriva? I så fall har du fanimej fel.

Och förresten; Är det något som är töntigt så är det att inte våga vara töntig. Burn again.

 
Signe

Signe

19 september 2012 11:22

LOVE them ♥

http://fuckitshithappens.blogg.se

 
Ingen bild

Thea

22 september 2012 10:54

Tack så mycket att du berättade de nya egenskaperna. Jag ska få det imorgon och nu är det mycket lättare. Tack så mycket

 
Ingen bild

Svea

23 september 2012 11:51

Moget att skriva: Åhhh! Jag skiter inte i Fanny elr någon annan här men just Du skiter jag fullständigt i! Shut up!

 
Gräshoppan

Gräshoppan

23 september 2012 13:31

Jag har en simsblogg och innan jag skaffade den lästa jag många andra bloggar. Jag har inte uppdaterat min på ett tag, men ärligt talat, är det bättre att komma med 5 små pluttinlägg om dan som ändå alla bara skummar igenom, eller är det bättre att vänta några dagar och sedan komma med ett jättebra, långt inlägg som alla gillar och läser ordentligt?
DET TAR TID ATT HA EN BLOGG OCH DE SOM INTE FATTAR DET KAN DRA ÅT HELVETE. Och man kan ju inte bara slänga skolarbete och kompisar på golvet för att man bryr sig mer om sina läsare? Du som heter "ÅHHH" kanske inte förstår det men Fanny har faktiskt ett liv, vilket du påstår att hon ska skaffa, utanför bloggen! Och du skriver att alla som spelar sims är töntar. Det finns såå mycket jag skulle kunna säga om det för att bevisa motsatsen! Du skriver också att vi ska sluta hacka på dig men vad fan håller du på med då? Ger Fanta en snäll tillsägelse? Skulle inte tro det.
Jag har ALLDRIG läst något så idiotiskt i hela mitt liv som det du har skrivit, "ÅHHH". Gillar du inte den här bloggen, sluta läs den då!
// Simlii.

Ps. Du ska veta att du har hela mitt stöd Fanta! Och din blogg äger! Ds.

http://simlii.bloggplatsen.se

Fanny

23 september 2012 19:34

Herregud, det du skriver är så sant. Och tack :D

 
Anonym

Anonym

27 december 2012 12:19

Ja, jag tror att jag kommer använda dom egenskaperna när jag skaffar/får Övernaturligt :)
De verkar bra!
Förresten, samlare...
Det står att stenarna är värda mer om man slipar/smälter dom...
Har det inte alltid varit så, eller?

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Mina

6 januari 2014 20:55

Kommer helt använda egenskaperna samlare och ordentlig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards