Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2012

En månad kvar Övernaturligt släpps

Av Fanny - 12 augusti 2012 15:00

   

En månad kvar!


Nu är Övernaturligt rätt så nära, lite mindre än en månad kvar! Förut gillade jag inte det särskilt mycket, men nu längtar jag supermycket (längtar dock mer till Årstider). För att hålla er – och mig själv – lite mer uppdaterade på vad det kommer att innehålla så har jag, efter timmar av research och googlande, samlat ihop en massa info om spelet! Inlägget är kanske lite stökigt, men det viktigaste är att ni har information, eller vad säger ni?


Jag äger ingen utav bilderna.

 

 


Som de flesta redan vet så kommer man att kunna spela som spöken, vampyrer, häxor, varulvar och älvor. Dessa kan man även skapa i CAS (Create A Sim, kapa en sim). 



Musik


Precis som i de andra expansionspaketen kommer nya låtar till spelet att följa med. Denna gång får vi dessa låtar:



- Spellwork av Austra

- Laura Palmer av Bastille

- Not Your Kind Of People av Garbage

- Can You Hear Me av Khursor feat. Sarai Givaty

- Kill The Light av Lacuna Coil

- Tesla av Ladytron

- Hurricane av MS MR

- Yr Face av Oberhofer

- Wild Heart av Sabi

- Lamia av Vampire Twins


Källa.


Tips: Kolla upp låtarna på Youtube, Spotify eller någon annan stans. Kanske du hittar en ny favoritlåt/artist? Åtminstone en av låtarna faller dig nog i smaken. Själv har jag hittat många bra band, artister och låtar med hjälp av spelets simliska låtar.
 

Moonlight Falls - Den nya staden


Den nya staden som följer med spelet heter då Moonlight falls. Den är en mystisk stad med mycket träd, omgiven av berg. Så här ser den ut:


    


De fyra nya varelserna


Som sagt är de fyra nya varelserna vampyrer, häxor, varulvar och älvor.


Vampyr


Vampyren är en uppgraderad version av den vi fick i Kvällsnöjen. Dessa vampyrer är något mer ondskefulla, starkare och har häftigare animationer. De kan även, bland annat, hypnotisera folk. Omkring dess ikon kommer det, precis som i kvällsnöjen, att finnas rosa glöd.


      


Häxa


Häxor kan vara både killsimmar och tjejsimmar, och de kan lära sig magifärdigheten; Något andra simtyper inte kan. De kan kasta trollformler med sin trollstav, och dessa formler kan vara antingen goda eller onda! Bland annat kan häxorna fövandla andra simmar till grodor. De är även mycket bättre på att göra elixir än andra simmar. Häxsimmar kommer att ha gult runt sin ikon.


.


Varulv


Varulvarna är kort sagt håriga. ㄴㅇㄴ

Nej, men ärligt. Varulvar kommer att vara vanliga (lite hårigare) simmar som förvandlas till varulvar vid varje fullmåne eller när de är på dåligt humör. När en varulv ylar hörs det över hela staden, särskilt under fullmåne! De kan förvandla andra simmar till varulv genom att bita dem (kräver hög relation). Deras barn har också chans att bli varulv. Varulvar kan skapa flockar i fall de har tillräckligt hög relation och då kan de jaga tillsammans! De kan även springa på alla fyra i fall de känner för det. Varulvar kommer att ha brunt runt sin ikon.


 

Älva


Dessa glittriga små saker kan krympa till sin naturliga form ifall de vill - och denna form är väldigt liten. Vanligtvis brukar de hålla sig till skogen, men de gillar alla ställen i Moonligt Falls! De har lättare att bygga upp karismafärdigheten och trädgårsarbetsfärdigheten. Faktiskt så är de jätteduktiga med växter! De kan få dem att blomma, bland annat. Det finns ett slags hus till älvor (som ser ut som en brevlåda) där de kan sova eller bara hänga. Tyvärr är det ett kaninhål, det vill säga att vi inte kommer att se inuti, men det är ändå häftigt! Älvorna kommer att ha grönt runt sin ikon.


 

Limited Edition-innehåll


Om du köper Limited Edition, vilket kostar lika mycket som den vanliga, kommer du att få en massa saker i Plants vs Zombies-tema!


(Henny-penny, om du läser det här; Försök förboka Limited-edition-utgåvan :P)


Detta finns i Limited Edition-utgåvan:

- En peashooter. Den kommer att skjuta ärtor (rätt så stora) på oönskade gäster! Paparazzin, någon? ;)

- Några kostymer från spelet.


 

Egenskaper


OBS, dessa egenskaper har säkert fel namn; Jag översatte från engelska. Tyvärr vet jag inte vad alla gör, men det borde man väl kunna gissa från namnet?


Ogillar det övernaturliga

Gillar det övernaturliga

Nattuggla

Ordentlig

Grubblare - Dessa simmar lär sig färdigheter långsammare.

Samlare



Spöken


Dina simmar kommer att kunna dö av häxmagi (grönt spöke), av en viss ny planta (blått eller lila spöke) och av en trolldryck (guldspöke). Så har jag förstått det i alla fall...


 


Förboka

Om du redan nu vet att du vill ha spelet, varför inte förboka det? Då får du det skickat hem till dig på releasedagen. Om du vill förboka det rekommenderar jag CDON, 349 kr eller Komplett.se, 299 kr - Den sistnämda är har spelet på det lägsta priset man kan få det för just nu. Annars kan du kolla här efter andra ställen att förboka på. 


OBS: För din egen skull bör du göra ordentlig research innan du köper ett spel. Kolla simsvip, simprograms och liknande hemsidor. Kolla forumen. Kolla inlägg som har skrivits av simsbloggar, som min. Kolla noggrant på dessa ställen om vad det innehåller och fråga dig själv dessa frågor: Vill jag ha det här? Kommer jag att använda innehållet? Är det värt pengarna det kostar? Verkar det för dyrt? Om svaret på alla dessa frågor inte är ja, köp det helst inte. Jag vet att det låter överdrivet, men jag vill inte att ni ska köpa något som ni sedan ångrar att ni köpte!


Hoppas att du känner dig väl informerad om Övernaturligt nu! Var snäll och kopiera inte detta inlägg. Även om jag äger ingen av informationen så tog det jättelång tid att skriva det!

 



 
 
Ingen bild

NellanL

12 augusti 2012 15:22

Ska köpa när det är billigt, killen i game butik kommer mobba mig går dit 1 gång i månaden typ och säger "Jag tänker inte köpa övernaturligt..."

 
Ingen bild

Hanna

12 augusti 2012 15:22

det verkar bättre än jag först trodde... men tror inte jag ska köpa det.

 
Ingen bild

Annis

12 augusti 2012 16:03

Har förbokat det.

 
Ingen bild

Lillie

12 augusti 2012 16:09

kan du göra ett inlägg om internat skolor? det skulle vara roligt. om du inte redan har gjort det vill säga... :)

 
Ingen bild

anonym

12 augusti 2012 16:18

Det var länge sedan du skrev Historien om Wendy och Nattens konsekvenser

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

12 augusti 2012 16:18

Längtar tills det kommer, tror att det kommer vara awesome :D

http://alltomsims.blogspot.se

 
Wille

Wille

12 augusti 2012 16:21

JAg kommer lungt förboka det :)

http://willethesims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Viktor

12 augusti 2012 16:30

Tack för att du rekommenderade Komplett.se, nu sparar jag 50 kr när jag förhandsbokar det!

 
Ingen bild

Tovisch

12 augusti 2012 16:33

Jag har bestämt mig, jag tänker inte köpa det. För att jag inte känner att jag behöver det helt enkelt :). Jag tänker spara mig till årstider istället! Jag har skickat vänförfrågan på thesims3.com till dig, jag heter Tovisch. ^^)
Grym blogg du har!

 
Hilda

Hilda

12 augusti 2012 16:39

Har Redan förbokat det! :) O jag längtar

http://hildiablogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sindra

12 augusti 2012 17:07

Du glömde zombies! ;)

 
Ingen bild

Sindra

12 augusti 2012 17:11

För det finns väl zombies? Det ser ju ut så på bilderna..

 
Aleex

Aleex

12 augusti 2012 17:27

Du är verkligen den bästa bloggen man ska kolla på när det gäller allt! Men ang spelet, det låter jättekul med älvor osv, Men jag gillar inte zombiesarna. dom är extremt obehagliga, och därför ska inte jag köpa, men tack för infot!

http://epicsims3.bloggplatsen.se

 
Q

Q

12 augusti 2012 17:32

Vet inte om jag ska köpa övernaturligt eller ej. det verkar ju kul liksom, men vampyrerna i the sims är ju sjukt mesiga. jag vill göra värsta mördarvampyren som går runt och biter alla hejdlöst, nej men det går inte, man måste vara vän först. så tråkigt haha :(
Köper jag övernaturligt gör jag nog det bara för älvorna och häxorna.

http://queenofsims.blogg.se

 
Ingen bild

Tovee

12 augusti 2012 18:20

Jag ska helt klart köpa övernaturligt! :) Älskar din blogg o läser den typ hela tiden :)

 
Ingen bild

Moa

12 augusti 2012 18:36

till Q: Jag tror det går att bita andra simmar "hejdlöst", men inte förvandla de. För det kan ju på kvällsnöjens vampyrer. De kan bita vem som helst för att dricka blodet, men oftast så blir simmarna rädda eller arga och sticker. Men för att förvandla någon måste de ju vara vänner.

 
Ingen bild

~~~~~~

12 augusti 2012 20:27

Jag kommer både köpa Övernaturligt & Årstider. Fick ju 1400 kr i present. c: Sammanlagt alltså. Så..Ja..Jag tänker inte förboka. Eller jag vet inte....GUUD JAG ÄR SÅ TRÅKIG HEJDÅÅ!

 
Ingen bild

melinda

12 augusti 2012 20:31

ZOMBIES DÅ? Dom är dom coola ju :D

 
Rose

Rose" title="http://itsrosebitch.bloggplatse.se]Rose[/url]" target="_blank">itsrosebitch.bloggplatse.se]Rose[/url]

12 augusti 2012 21:26

Ska definitivt förboka! Mest för världen, med (som jag alltid velat ha) skog.

http://rosesims3.bloggplatsen.se itsrosebitch.bloggplatse.se

 
SimsSandra

SimsSandra

12 augusti 2012 21:31

Yes, äntligen kan man peppra paparazzina med peashooter! xD Kan tänka mig köpa hela spelet för det ... eller kanske inte, ska ju få låna det av en kopmis. :P

http://simssandra.bloggplatsen.se

Fanny

13 augusti 2012 10:16

xD Vet dock inte om det funkar, men om jag får LE så ska jag lätt prova :P Mina paparazzis går liksom in i huset...

 
Ingen bild

S

12 augusti 2012 21:43

åh jag gillar älvorna! dom ser så söta ut haha. det är nog det som känns mest lockande, älvorna och häxorna. zombies nja..

Fanny

13 augusti 2012 10:15

Håller med. Jag vill typ bara ha det för staden, älvorna och pyttelite för häxorna. Jag klarar mig med vampyrerna som redan finns, jag kommer förmodligen aldrig att använda varulven (kanske en gång för att testa den), och zombies är ju bara äckliga och läskiga. Anledningen till att jag vill ha älvor är väl att de är de enda som är "glada", alltså att de inte är mörka och dystra nattvarelser....

 
Ingen bild

Moumintroooll

12 augusti 2012 22:19

Har förbokat! Längtar skitmycket, staden verkar så fin och det verkar ingå mycket möbler, kläder och hår! :D

 
Ingen bild

sara

12 augusti 2012 23:37

Jag som tycker det är jobbigt med alla "kändisar" i städerna redan kommer ju få panik om det helt plötsligt kommer dit massa häxor och varulvar också.. haha.. Spelet känns liksom inte som the sims om jag ska vara sån, men tror jag ska önska mig det i julklapp i såfall. Så slipper jag att betala det om det är för tråkigt, haha!

Fanny

13 augusti 2012 10:12

Haha! Jag vet hur det känns. Mamma ska åka till USA precis när det släpps, och i USA är ju spelen billigare, så mamma sa att hon kunde köpa något simsspel till mig när hon var där... Jag ba "YES" för jag vill spara mina pengar till Seasons :P

 
Ingen bild

Annis

13 augusti 2012 08:53

Har skickat en vänför fråga heter msp2001.Skulle bli glad om du svarade!

 
Elina, TSH

Elina, TSH

13 augusti 2012 12:02

Jag tycker inte att staden ser så väldigt lockande ut men ska ändå ha det. Kan vara kul att testa. =)

http://thesimshistorier.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ella

13 augusti 2012 13:13

Kan du göra ett sånt här inlägg fast du skriver om årstider?

Ps. Din blogg äger!

Fanny

13 augusti 2012 14:35

Kanske om någon månad - hittills har det ju inte släpps särskilt mycket information.

Tack! :D

 
Elli

Elli

13 augusti 2012 14:35

Jag tror du glömde Zombies? Men iallafall, bra att du gav exempel på ställen man kan förboka den på, bra för dem som vill köpa den (själv ska jag inte göra det)! Kan du göra ett sånt här inlägg om Årstider också sen? :)

http://MaybeCrazy.bloggplatsen.se

 
Jossa :)

Jossa :)

13 augusti 2012 18:11

Nu vet jag vad jag önskar till födelsedan och jul ;) (Som är om typ 4 månader, men ändå xD) Årstider & Övernaturligt står högst upp på listan, OFC! :D Ser nog mer fram emot årstider, men vad kuul att man kan vara så många varelser ^^ Att vara häxa eller fe så blir mest intressantast :)

http://hopeindecember.blogg.se

 
Jossa :)

Jossa :)

13 augusti 2012 18:19

Och jag kom på en sak! I Årstider, kommer det månne snöa, regna, kunna simma i havet och "göra" alla andra nya saker i andra städer som man har laddat ned, t.ex Riverview? Hoppas verkligen det, för annars blir jag ledsen :P Joo, det måste det väl göra. Eller.... :S Vad tror ni?

http://hopeindecember.blogg.se

 
Elli

Elli

13 augusti 2012 18:48

Till den över:
Ja, det gör nog det. När man fått dem andra expantionerna så får man ju ställen som automatiskt hamnar i dem andra städerna när man startar en ny "spelomgång"/familj! Så du behöver nog inte oroa dig :)

http://MaybeCrazy.bloggplatsen.se

 
:)

:)

14 augusti 2012 00:47

Längtar! Har sökt runt lite på nätet och hittat en annan simsblogg som verkar vara ny men riktigt bra för där står det en hel del om de kommande expansionspaketen. Jag ska helt klart fortsätta titta in där ibland även om denna bloggen är bäst så kan man inte få nog av information :D Här: http://thesimsan.blogg.se

http://thesimsan.blogg.se

 
Ingen bild

anna

14 augusti 2012 11:50

snälla jag ber dig kan inte jag få kopiera om jag skriver att det från din blogg det var såååå bra! :) snälla !!!

Fanny

14 augusti 2012 12:36

Nej.

 
Ingen bild

Maja

14 augusti 2012 12:47

ska köpa övernatuligt lätt! Kommer nog göra en familj med en varulv(kille) och en människa(tjej),så får dom barn och varulvar :')Åhhh!! Ska ta lite pengar jag har sparat och mitt present och bonuskort på game

 
Marre

Marre

14 augusti 2012 13:02

Jag älskar övernaturliga grejer!!! :D och varulvarna är as coola!! Och zombierna! Och häxorna!!!Och effekterna på vampyrerna!!! Kommer ju passa perfekt till halloween i årstider ju! ^_^
Jag längtar som en galning. Mer till detta än årstider!

http://disneymarresims.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

14 augusti 2012 17:37

Måste förboka, måste förboka!!!!!! Jag längtar as mycket! ASDFGHGUXY FUYGH... Jag vet inte vad jag ska skriva. Det verkar sjukt kul. Men jag vet inte om jag kommer ha råd, för jag måste köpa årstider också... Men tänk dig Plant vs Zombies och Sims 3 tillsammans! Nu ska jag kapa en sim Fanta! Haha XD

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Calla.

14 augusti 2012 17:58

Du har skrivit spöken, och det är lite fel då det heter zombier.

Fanny

14 augusti 2012 18:52

Är du sarkastisk eller inte? Om inte:
Zombier kommer man inte att kunna skapa i skapa en sim. Det är därför jag inte har skrivit om dem, för att de kommer inte ha lika stor roll i spelet som de andra :>

 
Ingen bild

Emelie

15 augusti 2012 13:07

Om man förbokar så blir det 100 kr billigare :)

 
Ingen bild

Emilia

15 augusti 2012 17:09

Om jag ska vara ärlig så var jag skeptisk först, för jag vill att det ska vara så verklighetstroget som möjligt, vilket inte denna expansion hjälper till med direkt... =) Nu när jag fått lite informaion så verkar det ju roligt, men tror ändå inte jag köper det..

 
Ingen bild

Saga

16 augusti 2012 18:58

Jag undrar hur spökena ser ut, hittar ingen bild någonstans - utan endast på dem vanliga från basspelet.

 
Ingen bild

Saga

16 augusti 2012 18:59

Ifall du skulle vilja visa :)

 
Mig

Mig

26 oktober 2012 19:24

Jag tyckte det såg roligt ut

http://Spela.se

 
Mig

Mig

26 oktober 2012 19:27

Jag älskar Sims

http://Spela.se

 
Ingen bild

Jessica

14 december 2012 15:57

Jag vet hur man gör så att man inte måste vara vän med simmarna innan man biter dem! Om man tar Livsbelöningen "Förförelse mästare" (den som gör att man kan flirta med vem som helst utan att bli avvisad) då kan man även bita vem som helst! Det funkar iaf för mig! Min vampyr har sin värsta fiende i en fängelsehåla som hon dricker från!

 
Anonym

Anonym

23 december 2012 22:34

Hihi... De två roligaste sakerna i inlägget:
"Create a Sim = KAPA en sim" :D
och
"Varulver
Kort sagt, de är håriga" xD

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards