Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Guide: Kändisar

Av Fanny - 5 juli 2012 19:30

 

Obs: Kändisarna kommer från expansionspaketet Kvällsnöjen (Late Night), och man kan varken träffa eller bli en kändis utan det.

 

När man håller muspekaren över en sim ser man ju dess namn. Om det är stjärnor vid det, grattis, du har hittat en kändis!


 


Men bara för att du ser en kändis betyder det inte att din sim kan bli vän med den hur enkelt som helst. Din sim kan fråga kändisen efter en autograf och hälsa på den; Men om din sim gör det sistnämnda kommer kändisen att bli irriterad på honom eller henne (förutsatt att simmen inte är kändare eller lika känd som kändisen). För att kunna umgås med kändisen måste din sim imponera på den!


För att kändisen ska bli imponerad kan din sim prata om olika färdigheter, jobb, din sims förmögenhet och ifall de känner någon annan kändis. En kändis med egenskapen Virtuos bryr sig om när din sim pratar om färdigheten Gitarr, medans atletiska simmar gillar när simmen pratar om karriären proffsidrott. Tyvärr kan det vara svårt att se vad kändisen gillar, men om kändisen kom ut ur teatern kan du ju gissa på att den gillar musik, så då kan din sim börja imponera på den där ifrån. När kändisen är tillräckligt imponerad så kommer kändisen och din sim kunna umgås, och ifall du har tur kommer din sim också att bli känd!


  Min sim hälsar på en kändis.


Kändisskap är uppdelat i fem olika nivåer. Man kan se vilken nivå en kändis är på med hjälp av antalet stjärnor vid dess namn, alltså har en sim som är på kändisnivå 2 två stjärnor vid sitt namn.


För att öka kändisnivån:

- Lär känna kändisar och förbättra relationen till dem, detta är enklast.

- Klara möjligheter (som din kända sim får via telefonen).


Ökad kändisnivå betyder mer kändisskap, helt enkelt! Fler simmar kommer att känna igen din femstjärniga sim och be honom eller henne om en autograf än din trestjärniga sim. Simmar med högre kändisnivå är även svårare att imponera på.


När din sim har kommit upp några kändisnivåer kommer simmen att:
- Få rabatt – eller inte behöva betala alls – på mataffären, bokhandeln och andra platser där simmen kan betala för tjänster.

- Få gåvor från random avsändare som dyker upp i familjekatalogen.

- Ständigt ha paparazzin efter sig.

- Vara omgiven av beundrare. Vissa blir bara ivriga och står och klappar händerna när de ser din sim, men andra kan fotografera simmen och i bland kommer de fram och vill ha en autograf!

- Betraktas hårdare av allmänheten. Att vara kändis medför inte bara fördelar, nu måste din sim passa sig och vara försiktig med det han eller hon gör offentligt! Om din sim till exempel kissar på sig på en bar kommer det garanterat inte att gå obemärkt förbi; Simmen kommer att få ett dåligt rykte. Detta ger en negativ humöreffekt som håller på i tre dagar (så länge håller alla andra konsekvenser också på) och din sim kommer att ha svårare att komma in på barer, dansklubbar och syltor. Simmen kommer inte att få rabatter eller gåvor längre och andra simmar kommer att reagera negativt på din sim. Simmen kan också bli felaktigt anklagad, alltså få skulden för något han eller hon inte har gjort, och det medför samma effekter.

- Få tillgång till nattklubbar och barer som han eller hon inte hade fått tillgång till annars.

 

En paparazzi!  


Kort sagt: Kändislivet är perfekt så länge man är försiktig! ;)

 
 
FellePelle:D

FellePelle:D

5 juli 2012 19:53

Och om man blir felaktigt anklagad eller är med om en skandal kan man trycka på Affär/Journalist-huset och välja att leda över det negativa till en annan kändis eller betala paparazzi för att bli av med det negativa humöret :)

http://rainbowsims.swedishforum.net

 
lalilai

lalilai

5 juli 2012 20:12

Usch, jag hatar när mina simmar blir kändisar >w< ! Det händer nästan hela tiden, t.ex om de känner en sim innan som sedan blir kändis och nästa gång de pratar blir min sim kändis uargh I hate it lol.

http://simsa-si.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sindra

5 juli 2012 20:17

Nice! (Även om jag redan visste allt)

 
SimsSandra

SimsSandra

5 juli 2012 20:22

Haha, tänkte också gära ett sånt här inlägg (nån gång), men nu får det väl bli nåt annat ... :P Toppen inlägg!

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

melinda

5 juli 2012 21:59

Men! Min sim blir känd för minsta lilla! Jag vill inte att den ska bli det och vill definitivt inte ha några störiga papparazizzzzzz på min tomt som springer runt med sin fula kamera. WHAT TO DO :(

 
Saga, ALLT OM SIMS

Saga, ALLT OM SIMS

5 juli 2012 23:33

Jag tycker det är störigt att simmarns blir kändis så lätt så jag brukar alltid försöka undvika kända simmar :(

http://alltomsims.blogspot.se

 
Victoria

Victoria

5 juli 2012 23:39

Jag har inte Kvällsnöjen och längtar tills jag ska få det så att min sim kan bli kändis, men det låter visst som något negativt, sant eller falskt?

http://vikkoztones.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

6 juli 2012 00:09

Victoria: Nej det är det absolut inte! Det är jätte roligt att ha en kändis (särskilt om man har 5 stjärnor :D). Det de andra menar är att det är jobbit om en sim som man inte vill ska vara känd blir känd, då står det en paparazis utanför dörren (de brukar oftast vara lite konstiga och skratta och prata för sig själva och det kan vara ganska jobbit att lyssna på hela dagarna. Det är inte roliga att bara ha en stjärna).

Man blir också känd om man har många bekanta. T.ex blir stylister och arkitekter ofta kändisar eftersom de träffar massor av nya simar varje dag på sitt jobb.

Men det är jätte kul att ha en 5-stjärnig kändis och gå runt på klubbar hela nätterna, :D

 
Ingen bild

Sofie

6 juli 2012 08:58

Victoria: Jag tycker det är negativt att vara kändis. För alla mina kändis simmar blir falsk anklagade hela tiden. Speciellt när dem har 4-5 stjärnor. Sedan så kommer paparazzis till min tomt hela tiden! Sen ringer simmarnas telefon hela tiden. Och så är det utmaningar vare gång nästan. Typ som Kändiskropp osv. Men det finns lite bra saker också! Man kan tex få rabbat , som Fanta skrev. Så om min kändis sim kommer till tex en bokhandel kanske han/hon får betala hälften av det riktiga priset. Men annars tycker jag det är jobbigt att vara kändis. Men detta är min bara åsikt :)

 
Ingen bild

Annis

6 juli 2012 13:35

Har fått femstjärnor några gånger mitt tips är att bli ihop med Matthew Hamming i Bridgeport

 
Misan

Misan

6 juli 2012 13:45

Bra inlägg även om jag visste allt

http://misansimsblogg.bloggplatsen.se

 
Henny-penny

Henny-penny

15 juli 2012 19:21

Hej Fanta! Nu är jag i civilisationen igen det verkar som om jag har missat as mycket! Bra jobbat! Då är det väll bara att börja läsa... Men i alla fall bra inlägg!

http://sagoromsims.bloggplatsen.se

 
Anonym

Anonym

16 december 2012 18:23

Mina blir alltid falskt anklagade, det är irriterande!
Men ett tips: Om man inte vill bli kändis går det att ändra på "Alternativ..." på "..."-knappen, sen får du leta efter det, minns inte :P

http://mysimspage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards