Fantas simsblogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Fanny - 7 februari 2012 08:08

Haha, äntligen! 


Att få tvillingar och trillingar i The sims 3 är mycket lättare än vad man tror! För det första måste du ha ett par med tillräckligt hög relation för att skaffa barn, eftersom de måste göra det (fast det tror jag ni fattar...)


Om du hör det där plinget som säger att din sim-mamma har blivit gravid, grattis! ^^


När simmen har blivit synligt gravid (dvs bytt om till mammakläder) så ska du börja med det som avgör hela den här tvillings-saken: Börja dansa till barnmusik på stereon. LÄNGE. Se till att det verkligen är barnmusik, annars funkar det inte!



Ju längre din sim dansar, desto större chans är det att hon får tvillingar/trillingar!


Om du inte orkar dansa, köp den livslånga belöningen Fruktbarhetsbehandling för 10 000 livslång lycka. Då får du med ganska stor sannorlikhet tvillingar oavsett om du dansar eller inte, men dansa lite ändå även om du har köpt belöningen för att vara helt säker.


Men se till att dina simmar tar mycket ledigt när barnen är små - Du vill ju inte behöva ringa barnvakten (som man absolut inte kan lita på)...

Av Fanny - 7 februari 2012 08:03

Försenad, ledsen, dag 19 kommer senare i kväll.


Hm... O.O


Denna fråga är svååår D: Jag gillar nästan alla färdigheter! Det är alltså omöjligt att bara välja en. Så jag väljer de tre mina simmar oftast lär sig i stället! Det skulle nog vara Författande, Karisma och Målning.


Hur är det för er?


En sim som lär sig författande :)

Av Fanny - 5 februari 2012 21:39

We all know it - Japansk stil är awesome. Galet, färgglatt, gulligt, överdrivet, porslinsdockeaktigt och unikt på samma gång! Tyvärr kan våra simmar inte resa till Japan (vi får nöja oss med Kina), men det betyder inte att dina simmar inte kan får Japansk stil. Jag har samlat ihop lite outfits från Store som ger din sim denna extremt coola stil! Tyvärr endast till tjejerna, för killar med Kawaii-stil är bara No-no...


Allt kanske inte är japanskt egentligen, men jag tycker att det under känns japanskt, så...


Frisyrer från store



Hej min ängel
100 simpoints

Okej... Den ser faktiskt lite överdriven ut. Men det är det som är grejen med japanskt mode ju!
Finns att ladda nerhär
 
Sätt för mycket
100 simpoints
Ruffsigt hår med rosett. Awesome, right?
Ladda ner här
 
Lilla dockan
100 simpoints

HAHAHA, denna är bara ett måste om man vill ha den där stilen. Tumme upp!
Ladda ner här
 
Frisyr för inre och yttre balans
100 simpoints

Haha, den är så stor så att den inte ens får plats i den lilla rutan som visar frisyren. ^.^
Ladda ner här

Kläder från Store
 
Fräcka spänneskängor från Skuggornas Kärlek Nu
25 simpoints
This, my dear, is Japan. (dessa är till tonåringar, finns till ungdomar med samma namn)
Ladda ner här
Tyvärr var det allt jag kunde hitta...
Ett extremt creepy IRL-exempel av stilen:

Har jag blivit något av en modebloggerska nu tro? ;)
Av Fanny - 5 februari 2012 11:22

Denna fråga är lätt :P


Skapa egna! Då får man ju göra precis som man vill. Sen dessutom kan det komma massa buggar om man laddar ner... Men det kan också vara trögt att sitta och gå igenom bit för bit av simmens utseende, kläder, kropp och personlighet.


Ännu en random bild på en egenskapt sim. ;)

Av Fanny - 4 februari 2012 12:00

FÖRLÅT FÖR MIN EXTREMA LATHET. Jag får börja tidsinställa dessa jäkla dagar.... Men idag ska jag göra det kortfattat, för jag har andra, mer intressanta saker att skriva till er.


Dag 15 - Vilken livslång önskan: Superpopulär eller hjärtekrossare?


Amen duh, superpopulär. :P


Random bild på Devin Ashton i Bridgeport, hittade inget annat att klottra upp inlägget med...




Dag 16 - Ta bilder eller filma?



BILD. Speciellt eftersom EA har gjort så att vi mac-användare inte kan spela upp våra filmer eller lägga in dem i ett iMovie-dokument eftersom de blir AVI-filmer...


Ännu en random bild, denna är på Juan Darer i Twinbrook.

Till er som undrar hur jag fick honom så, jag fick honom att hoppa på en studsmatta och använde Moveobjects för att flytta honom till vattnet. När han ramlade på "Studsmattan" tog jag en bild så att det ser ut som att han ramlar från någonstans...


Keep simming.

Av Fanny - 3 februari 2012 21:00

  - Få spökbarn - 

Mer om spöken och döden i The sims 3 här!


Att få ett spökbarn är lättare än vad man tror i The sims 3! Du måste för det första ha ett par som älskar varandra, alltså ska de antingen vara ihop, förlovade eller gifta. Sedan ska du döda en av dem, och ni som har läst bloggen länge är ju experter på hur man gör det ;) Klicka på länken under bilden högst upp för att läsa sätt att döda era simmar på om ni inte har läst bloggen länge eller inte vet hur man gör.


Antingen dödar du en av dem, då är det 50 procents chans att du får ett spökbarn, eller så dödar du båda två, då är det 100 procents chans - men se upp, detta kan du bara göra om du har någon annan i hushållet än ditt par som ska få spökbarn!


 

Nåja, nu kommer vi till själva spökbarnen. Döda en eller båda två, så återupplivar du dem. Klicka här om du inte vet hur man gör det! När du har återupplivat båda två så är det bara att skaffa barn som vanligt, inte svårare än så! Det tar tre dagar, precis som med en vanlig sim, för spökmamman att föda barn efter att ha blivit synligt gravid. Barnet får sin spökfärg beroende på mamman eller pappan.


OBS: Om dina simmar som dör bara är ihop kommer de ha ex som relationsstatus när de återupplivas, om de är förlovade kommer de ha Pojk/flickvän och om de är gifta kommer de ha Fästmö/man.



Johanna, dina tvillingar kommer snart! Antingen senare i kväll eller i morgon. :)

Av Fanny - 2 februari 2012 20:06

Amen duuhh, varför valde jag att man bara fick ta en egenskap?! Flera hade ju gått bra... :P


Jag har faktiskt ingen som jag använder mest, men de jag oftast tar är Klumpig, Oturlig/Tursam, Konstnärlig, Virtous, Bokmal eller Karismatisk, men självklart förekommer andra på mina simmar också. Det beror oftast på utseendet vilka jag tar.


Virtouser är jättebra på att spela musikinstrument, precis som jag kan vara ibland ^^


Vad brukar ni ha för egenskaper?

Hurra för att jag lyckades skriva dag 14 i tid...


Vad jag ska försöka göra/skriva nu:

Läxan (två dagar försenad, så den kommer först!)

Hur man bygger en simbot (kommer förmodligen någon gång i helgen)

Hur man dör av meteor

Hur man får tvillingar/trillingar och barn av önskat kön

Hur man får spökbarn

Headerserna som jag har fått beställda

Tänka på att jag vill köpa Utomhuslyx

Sova, trots att klockan inte alls är mycket...

Av Fanny - 1 februari 2012 21:14

Ni vet fonten, textstilen, som finns i alla The sims loggor? Den finns faktiskt att ladda ner till din dator! Här!


Den kommer jag LÄTT att skriva med i nästa header. THUMBS UP. Det enda dåliga är att den inte har våra coola ÅÄÖ, men det är bara att skriva AAO istället och rita på prickar.


Skrev en kort text om mig själv för att testa fonten!


 

Ignorera att den blev lite för stor och att jag glömde att sätta pricka på "Göra"...


Ladda ner den ni också! ;)

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards