Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

A-Z bebisutmaning!

Av Fanny - 9 februari 2012 08:07

Ciao, anyong, konnichiwa, hola...


Jag surfade runt lite på internet idag och letade efter något att göra i Sims, något mer annorlunda. Jag googlade därför på The sims 3 Challenges (The sims 3 utmaningar). Då hittade jag en här som jag tycker verkade intressant! Det är en utmaning där man ska få 26 barn med namn i alfabetisk ordning: A-Z. Men det är ju så att vi har 3 bokstäver mer... Men jag tar och utesluter dem ändå.


Vad jag menar med detta är att jag tänkte översätta texten på hemsidan (med min egen hjärna, inte med det dåliga Google Translate...) till svenska eftersom det är mycket skönare för folk att få det förklarat på sitt eget språk! Jag har alltså inte skrivit originaltexten (har dock ändrat lite i den svenska versionen, så den är inte exakt som den engelska), som sagt finns den här.


 

Översättning
Kopiering förbjuden


Skapa ett par som är ungdomar och flytta in dem till vilket hus du vill (eller tom tomt, det gör det hela roligare och svårare). Konceptet med denna utmaning är att få 26 barn som har namn i alfabetisk ordning, dvs den förstfödda har ett namn på A, t.ex Amanda, den som föds efteråt ett namn på B, t.ex Betty osv.


Regler/information

- Om ett barn dör eller blir hämtad av en socialarbetare eller du förlorar honom/henne på något annat sätt, bryter det sekvensen och utmaningen blir ogiltig, därför måste du göra vad du kan för att ta hand om barnen.

- Inga fusk! Bara Resetsim ifall din sim skulle börja bugga. Modar är inte heller tillåtna.
- Även om du kommer att tjäna mer om båda föräldrarna har en karriär under barnets uppfostran, kan det resultera i ett besök från socialarbetaren om ingen är hemma när första barnet inte är gammal nog att stanna hemma ensam (om inte föräldrarna göra karriär där en förälder arbetsdag slutar när den andres börjar). Försök alltså att ta mammaledigt/pappaledigt via telefonen tills den förstfödde är barn!


- När du har åtta simmar i ditt hushåll (det mesta man kan ha) måste du vänta tills någon av barnen är tillräckligt gamla för att flytta ut, dvs Ungdom.


- Det är förbjudet att ändra livslängden!


Du måste försöka få så mycket barn i alfabetisk ordning som möjligt innan dina "grundare" blir åldringar. Om den manliga simmen åldras till åldring först kan den kvinnliga simmen fortfarande få barn, om hon får barn precis innan hon blir åldirng, gör henne snabbt gravid igen, eftersom hon inte kan åldras när hon är gravid. När båda föräldrarna är åldringar betyder inte det att det är game over, utan det betyder att du måste fortsätta adoptera barn och döpa dem i fortsatt alfabetisk ordning tills du är klar med utmaningen.


Ett tips för att kunna få 26 bebisar i en generation kan vara att skaffa tvillingar och trillingar, eftersom man får fler åt gången då. Läs inlägget här om hur man får det!


Jag har inte provat den här utmaningen själv, men jag tycker det verkar kul. Ska ni testa den också? Jag vill gärna veta hur det går för er! :)

Så här kommer era simmar kanske se ut när ni har börjat spela... ;)
 
 
Ingen bild

Kattis

9 februari 2012 08:48

Haha, det måste jag prova. Låter hur kul som helst!

 
Ebba 2

Ebba 2

9 februari 2012 14:10

Jag ska nog prova det någon gång!! :)) (Någon gång= NUUUU!!)

http://ebbizzzarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Beckaburger :D

9 februari 2012 14:36

Haha kul :D Ska testa det... det kommer bli värsta släkten c:

 
Lovegood

Lovegood

9 februari 2012 16:01

Haha måste testa 8D

http://simsa-si.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

9 februari 2012 17:48

hahaha vilken rolig utmaning! kanske man testar någongång då ;)

http://tstre.bloggplatsen.se

 
Queenie

Queenie

9 februari 2012 20:23

låter jättekul! :)

http://queenofsims.blogg.se

 
Gummis

Gummis

9 februari 2012 22:25

Låter roligt! Men kanske jobbigt.
det står "- Det är förbjudet att ändra livslängden!" Vilken livslängd menar dom då? För min är inställd på snabb just nu.

http://simsweden.blogspot.com

 
Queenie

Queenie

10 februari 2012 17:05

en fråga bara, måste föräldrarna, startsimmarna, ha namna som börjar på A eller kan dom heta vad som helst? :)

http://queenofsims.blogg.se

 
Lime

Lime

10 februari 2012 18:34

Dumt att ha en länk till din personliga blogg när den ändå är lösenordsskyddad?

Jag tror inte jag skulle orka finisha utmaningen, så den får vara...

http://isims.biz/se

 
Ingen bild

:DD

10 februari 2012 21:48

Hej jag vill gärna vara en "bloggskrivare" på din blogg som bloggar då och då så du får fler läsare och uppdateringar! Hör gärna av dig vill inte ha betalt är ingen hackers och vill VERKLIGEN att du kontaktar!!
Kontakta mig: sims.tre@hotmail.se

 
Ingen bild

bloggläsaren

11 februari 2012 08:45

hehe... jag förstår att hon ångrar sig, din sim alltså. jag kanske ska prova det :)

 
^.^

^.^

11 februari 2012 11:21

Verkar kul^^ Ska nog prova någon gång:)

http://theesimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Janne

29 maj 2012 15:14

Dåligt. Din blogg suger ju hörru.

 
Ingen bild

Sindra

29 maj 2012 17:14

Janne det var inte snällt!
Jag kanske testar utmaningen men bara kanske... ;)

 
Ingen bild

Ella

7 juli 2013 20:25

Har testat den!!!! VErkligen en utmaning½!! Hade lixom 4 småbarn + 2 bebisar föräldrarna hade inte ens tid att gå på toa äta elr sov haha...

 
Ingen bild

Janne

17 februari 2015 17:38

Hej...Vet ni hur man flyttar ungdomar? jag vill flytta dom..MEN JAG VILL KUNNA SPELA MED BÅDA..Asså kommer det gå asså när man kommer till huvudmenyn att kunna välja båda familjerna lixsom den familjen som han/hon flyttade från det betyder hans mamma, pappa, syskon och sådant.
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards