Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Tvillingar, trillingar!

Av Fanny - 7 februari 2012 08:08

Haha, äntligen! 


Att få tvillingar och trillingar i The sims 3 är mycket lättare än vad man tror! För det första måste du ha ett par med tillräckligt hög relation för att skaffa barn, eftersom de måste göra det (fast det tror jag ni fattar...)


Om du hör det där plinget som säger att din sim-mamma har blivit gravid, grattis! ^^


När simmen har blivit synligt gravid (dvs bytt om till mammakläder) så ska du börja med det som avgör hela den här tvillings-saken: Börja dansa till barnmusik på stereon. LÄNGE. Se till att det verkligen är barnmusik, annars funkar det inte!



Ju längre din sim dansar, desto större chans är det att hon får tvillingar/trillingar!


Om du inte orkar dansa, köp den livslånga belöningen Fruktbarhetsbehandling för 10 000 livslång lycka. Då får du med ganska stor sannorlikhet tvillingar oavsett om du dansar eller inte, men dansa lite ändå även om du har köpt belöningen för att vara helt säker.


Men se till att dina simmar tar mycket ledigt när barnen är små - Du vill ju inte behöva ringa barnvakten (som man absolut inte kan lita på)...

 
 
Maria

Maria

7 februari 2012 12:48

Tack! Jätte bra info! Det är mer naturligt än att köpa den livslånga önskan. Så tack! Ska dansa till barn musik då :D Tack tack tack tack!

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Olivia (:

7 februari 2012 19:10

Hallå ska man inte lita på barnvakten? för vad kan hända lixom?? :D

Fanny

7 februari 2012 19:46

Barnvakterna tar oftast inte hand om våra barn, så det värsta som kan hända är att de blir hämtade av socialen!

 
Ingen bild

Lisa

7 februari 2012 19:33

en av mina barnvakter var en tjuv så direkt när jag skulle kolla hur mitt sim barn hade det så fans det inte ett enda grej i huset hade glömt o he dit ett tjuv alarm

 
Ingen bild

Johanna

8 februari 2012 09:23

Tack så mycket för tipset!
Kan man få trillingar också det visste jag inte!!

 
wilhelmina

wilhelmina

8 februari 2012 15:51

Vill du helst ha tvillingar/trillingar eller vill du ha 1 barn åt gången?

http://sims3tjejerna.bloggplatsen.se

 
michelle

michelle

12 februari 2012 11:23

Man kan titta på barnkanalen i två timmar också, det fungerar lika bra :D

http://atlantis.blogg.se

 
Ingen bild

Emilia

16 februari 2012 17:45

Tack för tipset kommer att ha användning för den informationen.
P.S En gång hände det att barnvakten tog barnet och det försvann så lita inte på barn vakt.

 
Ingen bild

Funnz

16 mars 2012 14:40

Kan dom ta barnet? Okej ALDRIG barnvakt!!!!!!!!

 
Ingen bild

Amanda

5 maj 2012 11:40

barnvakter går inte att lita på för när jag var typ 5-4 år så där, så anställde jag barnvakt o hon tog o mördade min bebis! ska därför aldrig mer ha barnvakt!

 
Ingen bild

Josse

19 maj 2012 15:27

DET FUNKAR INTE!!!!! DET FUNKAR INTE!!!!!!!!!D:

 
Erika

Erika

19 maj 2012 19:34

En andledning om det inte funkar kan vara att det är för många simmar i hushållet. har man 7 simmar så går det ju t:ex inte att få två/tre till, eftersom det bara får vara 8. Bra inlägg och bra blogg föressten!

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Misan

20 maj 2012 20:46

Jag lästte nåt på fuska.nu eller .se något om att man ska gå på spa och köpa 2 vattenmeloner om det ska va tjej och äpple kille, eller nåt sånt.
Värt att läsa... Där skulle man titta på barn teve i 2 tim och sen dansa barn musik i 2 tim, om den inte föddes då skulle man umgås med dens famij.............. så här stod de

Hur du gör för att få tvillingar i Sims:

1. Börja med att göra barn.

2. Efter någon dag eller så blir din sim gravid.

3. Dagen då din sim blir gravid måste du hinna med att alla i familjen känner, pratar och lyssnar på magen minst en gång. Sedan får simmen som är gravid, gå till biblioteket med pappan och läsa de två graviditetsböckerna.

4. Dagen efter din sim blev gravid ska simmen ha mycket massage!
- Vulkaniskt lerbad och Lindranefrälsning.
Köp sedan två äpplen eller två vattenmeloner, beroende på vilket kön barnet ska ha. (Vattenmeloner = tjej, äpple = kille)

5. - Dagen då bebisen kommer!
Nu kommer också det viktigaste jobbet för att få tvillingar:
Simmen som är gravid ska dansa till barnmusik på radion i två timmar.
Sedan ska simmen titta på barn-TV i två timmar.
Efter det borde bebisen vilja komma ut.
Om den inte gör det då, ägna lite tid åt simmens familj.

6. Bebisarna kommer. Döp och ge dem egenskaper!

 
Ingen bild

Misan

20 maj 2012 20:47

KONSTIGT VA!!!!

 
Hannaiz

Hannaiz

31 juli 2012 17:23

Jag har försökt monga gåger men går inte!
PS:Jag hade bar 2 simar!

http://nsluaru

 
Ingen bild

Olivia

26 februari 2013 23:29

En gång när jag ringde barnvakt så blev min bebis jätte hungrigt och det enda barnvakten gjorde var att sno all mat i kylskåpet och äta upp den SJÄLV!!!! Lita aldrig på barnvakten, glöm aldrig de...

 
Ingen bild

Lollo

20 maj 2013 20:05

Ja anställde barnvakt (Av misstag på nåt random sätt?) o min ena sim hade en kompis där, Som av nån anledning ALDRIG ville gå hem? o min sim åkte till staden, Sen när barnvakten kom stod den bara o prata med kompisen? Herregu barnvakter suger xD

 
Ingen bild

alwa

6 juni 2013 22:16

Jag hade 6 killbarn hemma hos mig. Barnvakten hade toaletten hela tiden så den ena pojken som hette Adam kissade på sig två gånger. Han var även hungrig

 
elinor

elinor

4 augusti 2013 20:41

ända sedan jag köpte mitt sims 3 så har min sim fått tvillingar varje gång trots att jag inte gjort något, mycket frustrerande. Vet du vad det kan bero på? :)

http://elista.devote.se

 
Kajsa

Kajsa

13 januari 2014 14:50

Men om alla har problem med psyko barnvakter kan dom ju låta ena föräldern jobba andra inte?

http://flowerbear.bloggo.nu

 
Ingen bild

emma

2 februari 2014 20:29

barnvakten har inte jag haft nåt problem med

 
misslisebell

misslisebell

10 februari 2014 19:55

Mina barn blev mördade och barnvakten åt så jävla mycket mat så min familj blev fattiga (Pappan är skilld med mamman och mamman jobbar inte) sen så kom min flick
sim in i huset och såg barnvakten grilla det ny föddade barnet "Amber von Lindbom" sedan satt hon och hånglar med tonåringen " Jakob" sedan blev mamman förbannad så hon gjorde väggar runt dem så dem dog ( dem var i trädgården och hon gjorde väggar runt) sen så dog Jakob och barnvakten men dem spökar i allafall på kvällarna

http://Gracias von MY talk to hand

 
anonym

anonym

21 februari 2014 10:03

Blir magen större om hon har tvillingar/trillingar eller blir den lika stor som när hon bara har ett barn i magen?

http://-

 
Ingen bild

En frågande tjej

19 mars 2014 15:51

Hejsan! Jag ville bara säga att jag anställde en barnvakt på sims och den typ gosade med barnet helatiden! (Verkligen HELATIDEN) Men annars har jag inga problem med barnvakter...
Förutom att min sim gifte sig och fick barn med sin gamla barnvakt... Creeeepyy....

 
Ingen bild

Summer

22 mars 2014 07:10

Nej det går absolut inte att lita på barnvakten... När jag precis fått spelet och gjort en familj ringde jag barnvakten. Hon blev så fäst vis barnet att hon tog det och försvann! ...yey........

 
Ingen bild

Mig

30 maj 2014 11:25

Ska aldrig ha barnvakt och det funka!!!! :)

 
Ingen bild

Anonym

18 juli 2014 22:05

Hoppas tvilling fusket fungerar:) måste bara göra en ny familj, är beroende av att adoptera djur och skaffa barn...#deepConfessons

 
Ingen bild

ella

4 oktober 2014 20:13

Min kompis sa typ att man kan få femlingar om man äter två ruttna höstsallad och typ karlsonbana?
Men han va inte helt säker hur man gjorde nån som vet hur man gör?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards