Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Dag 3 – Vad saknar du i spelet, vad är du missnöjd med och varför?

Av Fanny - 19 december 2011 13:00

Lång lista på vad jag vill ha.


1. Väder!

2. Att kändisskapet går ner om man inte underhåller det. Man förlorar t.ex en stjärna om man inte har gått ut på dansklubbar, skrivit autografer m.m på länge.

3. Sjukdomar! Det behöver inte vara allvarliga sjukdomar, för det finns ju folk som har/känner folk som har dessa som också spelar sims och det kanske inte är så kul för dem i så fall. Men förkylning, halsfluss m.m hade jag gärna sett!

4. Om de skulle ha väder hade de kunnat slänga in högtider och lov också. Tänk vad awesome det hade varit om tomten kom, eller om man fick jullov!

5. En liten detalj som jag vill ha: Att kunna bada i havet!

6. Mer att kunna göra i grupp

7. Något jag är missnöjd med är att Destination Världen inte alls är som jag trodde det skulle vara, det var ju ingen semester över huvud taget utan snarare någon jobbig utforskning!

8. Takfönster, vi ska inte behöva ladda ner dessa... De ska finnas med!

9. Jag vill ha ett nytt åldersläge, någonstans mellan barn och tonåring. När jag ska göra min självsim så är det skitsvårt för barnen är för barnsliga men tonåringarna är för vuxna om man jämför med mig... Kan de inte lägga in typ storbarn? De kan vara i åldern ca 10-13 så är barnen 6-8, för så beter dem sig...

10. Lite mer i skolan, att man t.ex måste plugga inför prov osv. Hade gärna sett att man hade rast också, då får barnen gå ut ur skolan i någon timme och göra vad de vill och sedan komma in igen.

11. Det borde vara svårare att få jobb! Man går inte bara in i en byggnad sen en halvtimme senare har man jobbet...

12. Hallå? Är taxi gratis eller?


  Lite mer romantik hade inte varit fel heller...

 
 
LimeSims3

LimeSims3

19 december 2011 13:13

Vill ha allt ovan + att man köper kläder i en butik, och inte bara har dem färdigt.

Jul och nyår skulle kunna komma i ett prylpaket, som i Sims2.

http://www.sims3sugen.n.nu

 
Ingen bild

Johanna

19 december 2011 15:56

Jag saknar vatten altså att man kan dricka vatten ur kranen.
och att man kan sitta på t,ex sängen, ett bord eller nåt

 
Ingen bild

MJK

19 december 2011 16:10

Årstiderna, juicemaskinen och PLANTSIMMARNA! Och så varulvarna såklart :D

 
Samantha

Samantha

19 december 2011 16:23

Det mesta du skrivit där över, verkligen!
Det är något mer jag vill ha, kan bara inte komma på vad just nu :P

http://Samanthasim.webblogg.se

 
Ida Hamros

Ida Hamros

19 december 2011 16:31

håller med dig!

http://idaho-pennan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nessie

19 december 2011 17:15

Håller meeeed!

 
Ingen bild

Johanna

19 december 2011 17:18

asså förut läste jag Sannes blogg hela tiden men hon har så lite uppdatering så jag läser din mer
om jag fick bestämma så skulle du ha den största simsbloggen i sverige

 
Maria - mode, outfits & inspiration

Maria - mode, outfits & inspiration

19 december 2011 18:26

Sv: tack detsamma! Kul med en blogg om Sims förresten, :D kram!

http://mmiaas.blogg.se

 
Ingen bild

MysanGagaPotter

19 december 2011 18:52

Det som står där uppe och "glad-kaninen"! Om man blev ledsen och ensam i sims2 kom det typ en stor kanin och dansade så man blev lite gladare!
Det skulle också vara kul med ett nytt expansionsopaket med övernaturliga saker. Typ varulvar, farliga saker i vattnet (och att man kan simma i havet såklart), och att man kan trolla! Inte som det kommer vara i showtime utan mer som i Harry Potter, min favo-bok ;D

 
Holly

Holly

19 december 2011 20:02

MysanGagaPotter; Håller med om det där med magi... HP är oxå min favorit-bok... Visste du att det ryktades (förut) att det skulle komma en expanasion med HP tema? Till sims 2...

Jag skulle oxå vilja det som du skrivit men oxå att man kunde döda simmar. Asså, jag vet att jag låter sjukt sadistisk men jag tycker att man åtminstone borde kunna få en blåtira (om man slåss) och att man borde kunna klättra i träden och ramla ner och bryta ett ben...

http://vampires.bloggplatsen.se

 
MastaN

MastaN

20 december 2011 16:42

håller med dig med allt som står där speciellt sjukdomar, väder och högtider!

http://www.mastansblogg.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

6 januari 2012 15:47

Man borde typ kunna se in i skolan.. och ja,alla byggnader D::

http://mas3.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

2 maj 2012 11:50

Ååh va rätt du har! Jag saknar allt det alla har skrivit! Och varför inte att man kan jobba och bo på hotell och barnhem :) vore så kul! Skärp er EA! :)

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

 
Jonas

Jonas

3 februari 2013 19:14

1.3.4.5 går att göra nu. Men det vet du ju.

http://jompanpompan.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards