Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

The sims 3 – Stadsliv

Av Fanny - 29 november 2011 17:52

- Stadsliv - 


Lite snabbt


Nu har din sim det perfekta huset som innehåller tre hela prylpaket med... Prylar? Lyx & Design, Gasen i Botten, och Utomhuslyx. Men ett litet problem finns – Staden kan inte glänsa ikapp.


Med det fjärde prylpaketet Stadsliv kan dina simmar få mycket nya saker att utsmycka både hemmet och staden med!


Prylar


I Stadsliv får dina simmar nya grejer i fyra kategorier: Träning, tvätt, arbetsrum och lekplats.


Med träning får man två nya träningsmaskiner, lite klottersaker/dekorationssaker utan funktion och pelare till byggläget. Dessa går även att placera på hemmatomten.



       


I tvättkategorin får dina simmar en ny tvättmaskin och en torktumlare, lite fler klotterobjekt/dekoration och bygglägegrejer i form av fönster. Egentligen kommer tvättmaskinerna med drömjobb, så jag vet inte riktigt varför de har tagit med dem i detta paket. Allt går att placera på hemmatomten.



 


Boksakerna används till att utsmycka arbetsrummet. Precis som med de andra kategorierna får man klotter/dekorationssaker, men man får också bokhyllor, soffor och en dator som ser ut som en bok. Självklart går dessa att placera ut där hemma.


 


Och så var det lekplatsgrejerna! Detta är nya former av det som kom i Leva Livet, något jag är emot.


 


Kläder


Kläderna är enligt mig riktigt fina (i alla fall de för kvinnorna). De verkar vara i lite träningsstil, men det finns mycket kläder i lite mer stil också. Det finns inget för tonåringar, vilket jag blev besviken över.

    Barn får tre nya kläder, de får även var sin frisyr som jag inte har bild på.


Nya tomter

Det medföljer Rabbit holes (betydelse: Rabbit hole menas att man inte får följa med simmen in i byggnaden) och allmäna tomter i detta paket. Tyvärr har jag bara bild på de allmäna tomterna!


Gymet som följer med

En tvättomat, här kan simmarna tvätta!

Det nya biblioteket!

En ny park att hänga i på eftermiddagen!


Vem passar det?


Det passar dig som vill ha fräscha, moderna möbler och tomter att utsmycka din stad med!


Min uppfattning

Jag gillar detta prylpaket garanterat, men jag tycker att det innehåller för lite till köpläget. Tomterna är riktigt fina, kläderna likaså, men som sagt – de kunde ha gjort något till tonåringarna.


Det är ett bra prylpaket, men jag säger nog att det inte är något som man måste ha.


   
= Inte dåligt


Köp här

CDON (99 kr)
Elgiganten (175 kr)


    
Släpptes den 26 Juni, 2011

 
 
Ingen bild

Helena

29 november 2011 22:12

Hade velat ha det, bara för frisyrerna :) Gillar den udda stilen till "barndräkten". :)

Fanny

30 november 2011 08:05

Det gör jag med! :D

 
Ingen bild

Nessie

30 november 2011 09:20

Jag, som då brukar göra om städerna, kommer förmodligen att köpa det nu när det är enorm rea på cdon då alla expansionpaket och prylpaket kostar 99 :- :D

 
Ingen bild

Sara

30 november 2011 15:17

Har det, älskar den där heldressen som har en skin jacka !

Fanny

3 december 2011 11:39

Jag med! :D

 
Holly

Holly

30 november 2011 15:29

JAg har det. Blev väldigt besviken över att det inte följde med några nya kläder till tonåringarna ALLS!

http://vampires.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amanda

30 november 2011 16:34

är det värt att köpa? :)

 
Mia

Mia

30 november 2011 17:01

Hej fin blogg! Kolla gärna min! <3

http://www.fotofliickor.blogg.se

 
Ingen bild

Lina

4 september 2012 02:00

Jag blev väldigt besviken på detta spel.. lite nya prylar men inget mer än det..

 
Ingen bild

Anonym

16 november 2012 11:24

Är alla bilder dina? (som du brukar använda till såna här inlägg)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards