Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Spöken & död – Spela som ett spöke!

Av Fanny - 27 november 2011 19:00


- Återuppliva de döda -

Mer från tema spöken

När din sim har dött blir de ju spöken, och det finns ett sätt så att du kan spela med dessa!

När en sim i hushållet har dött, lägg graven i en vuxen sims katalog och vänta. Efter ett tag får din sim en möjlighet via telefon som heter Milda andar! Ta med simmen som dogs gravsten till forskningsanläggningen och klicka på Återuppliva spöket efter [simmens namn]. Då kommer simmen tillbaka till hushållet fast som ett spöke.

Det kan ta olika lång tid att få samtalet. Ibland tar det bara någon simstimme och ibland tar det hela simsveckor. Det enda som krävs är TÅLAMOD!

Simmen som fick möjligheten kan lämna in flera gravar till forskningsanläggningen och återuppliva fler simmar, men nu kostar det 4000 § per sim (första gången är det gratis).

Spöken beter sig som helt vanliga simmar förutom att de kan inte dö, de kan flyga och de kan gå igenom saker, även låsta dörrar. När ett spöke når slutet av åldern Åldring återvänder den till underjorden och kan då inte återupplivas, men det går att placera ut deras grav igen och då kan de komma tillbaka under natten och hälsa på. Spöksimmar kan återvända till underjorden i förtid igenom att klicka på sin grav och välja Återgå till underjorden.

 
 
Ingen bild

Sanna

27 november 2011 19:03

Rolig fakta! :)

 
Holly

Holly

27 november 2011 19:23

Vad händer om man dödar ett spöke, typ låter dem svälta? Kommer du att göra tema spöken:Ambrosia?

http://vampires.bloggplatsen.se

Fanny

27 november 2011 19:46

1. Ingenting händer då.
2. Ja, jag tror det, men kanske inte i Tema spöken.

 
Holly

Holly

27 november 2011 20:15

Okej! :)

http://vampires.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Aniella

17 januari 2012 19:48

Åååå tack jag har sökt hela dagen efter informasion om detta och hittar det här på din blogg lite av en slump. Tack! ♥

Bre skrivet man förstår jättebra :P

 
Ingen bild

H:et

20 januari 2012 15:25

din blogg är grym! vill jag bara säga, jag gjorde själv en blogg, men den blev ett litet missfoster ;) lycka till i fortsättnngen av bloggen ;)

 
Elin

Elin

1 mars 2012 15:12

Heej!
jag har väntat i över en vecka nu på att det ska ringa men det gör det inte. har jag gort något fel?

http://elin

 
filippa

filippa

2 mars 2012 14:46

Jag såg inte när simmen dog och nu hittar jag inte gravstenen/urnan!!! vad gör man då????

http://filippaasyouknow.blogg.se

 
Ingen bild

Victoria

18 mars 2012 11:13

Jag har fått en möjlighet att återuppliva en sim som är död (ingår inte i familjen) men att jag ska ta dit askan istället för gravstenen, hur gör jag det?
Tusen tack för all vägledning :)

 
Ingen bild

Tjusnosen

19 maj 2012 09:13

Hur får man en spökbebis?

 
Ingen bild

Alice

11 juli 2012 15:54

filippa
du har grav stenen i någon sim gubbes "ryggsäck" eller vad det hette nu igen

 
Ingen bild

Alice

11 juli 2012 15:56

Vicktoria
gravstenen ÄR askan
jag är till 95% säker

 
Ingen bild

Alice

11 juli 2012 15:57

Oj jag menade Victoria :)

 
Ingen bild

agnes

21 juli 2012 22:05

Jag har väntat länge på den här informationen. Tack!

 
Ingen bild

Tea

6 november 2012 20:28

Tack så jätte mycket jag har väntat på denna informationen jätte länge!!!!
En sak till hur får man en spökbebis??? Snälla svara Fanta the simmer!!:);)
Tack så mycket!!!

 
Ingen bild

mej

9 mars 2013 22:32

Jag var nt familj med simmen som dog men ändå fick jag den där möjligheten vad ska jag göra

Fanny

10 mars 2013 09:26

Tacka ja till den och vänta på att någon i familjen dör!

 
Ingen bild

Anonym

5 maj 2013 09:24

Måste de vara vuxen eller kan de va ungdom? (;

Fanny

5 maj 2013 10:23

De kan vara barn och uppåt.

 
Ingen bild

Hej

7 juli 2013 18:11

Funkar det om man har gravstenen ute innan man lägger den i "katalogen"???

P.S din blogg e BÄÄÄSSSTTT

 
Ingen bild

Linnea

17 oktober 2013 10:46

Hej! Nu är det såhär att jag har försökt göra det här, men det har inte gått så bra. Jag gjorde två ungdomar och en vuxen. Sedan dödade jag båda ungdomarna och la gravstenarna i den vuxnas katalog. Nu har jag väntat i över 4 simsveckor och har inte fått något samtal. Kan det ta såhär lång tid eller har jag gjort något fel?

 
Ingen bild

Saga

31 januari 2014 22:05

Tjena! jag vet inte vad jag har gjort, men har redan fått den dära möjligheten och kan inte gå till forsknings anläggningen och lämna min döda sim där. för det är en gravsten, hur gör man för att få en urna? tacksam för svar.

 
Ingen bild

SuperSwag.net

1 februari 2014 08:11

Saga, Gravstenen är urnan. men jag har haft det där problemet men jag vet inte hur jag fixade det. Men om det är en forskningsanläggning och sjukhus är den buggen vanligare. lägg till en ny forskningsanläggning (själv!) och ta bort den andra. /Kram SuperSwag!

 
Simon

Simon" title="http://bloggplatsen.se]Simon[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]Simon[/url]

15 juni 2016 11:25

Går bara det på the sims 3 eller gå det på 2an också

http://Mobil. fantasins. bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards