Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Flera fusk!

Av Fanny - 19 november 2011 19:39

För att öppna fuskrutan: Ctrl + Shift + C (+ Windowsknappen om du har Windows Vista)


Koder


Motherlode – 50 000 simdaler
Kaching – 1000 simdaler
Moveobjects on/off – Möjlighet att flytta allt till alla ställen
Hideheadlineeffects on/off – Tar bort simsdiamanten och pratbubblorna
Discotags on/off – Gör så att knapparna på kartan blinkar i olika färger
Maptags off – Tar bort knapparna på kartan
Quit – Avslutar spelet
Help – Visar olika fusk
Testingcheatsenabled true – Läs här
FreeRealEstate – Gör alla tomter gratis

Resetsim [simmens förnamn] [simmens efternamn] – Simmen slutar med allt den håller på med och kommer hem igen, perfekt när simmen buggar
AlwaysAllowBuildBuy on/off – Du får gå in i bygg/köpläget även om du har en tjuv hemma eller om det brinner.

Help [namnet på ett fusk] – Visar info om fusket

Constrainfloorelevation false/true – Förklaring kommer

Unlockoutfits on/off – Låser upp nya karriärskläder så att din sim kan klä sig som t.ex polis utan att behöva jobba som det


När du har Testingcheatsenabled true på kan du använda dessa koder:


Buydebug on/off – Möjligheten att köpa saker som egentligen inte går att köpa

Moviemakercheatsenabled true/false – Mer möjligheter att använda när du ska skapa en film eller en historia

Familyfunds [hushållsnamn] [antal pengar] – Hushållet du valde får det antal pengar du skrev


Om du vet ett fusk som jag missade här, säg gärna till mig!

 
 
Holly

Holly

19 november 2011 20:37

Två frågor:
1, När man skriver in resertsim, ska man då skriva resertsim [Holly] [Goligthly] eller resertsim Holly Goligthly? (om simmen heter Holly Goligthly). Förstår du vad jag menar? Ska man ha [] runt namnet eller inte?
2, Vad heter typsnittet som du har på headern, och som du skrivit "Fusk" & "Koder" i?

http://vampires.bloggplatsen.se

Fanny

19 november 2011 20:49

Två svar:
1. Du ska skriva utan []
2. Den heter Sue Ellen Francisco

Sen dessutom ska det var Resetsim, inte Resertsim.

 
Holly

Holly

19 november 2011 21:49

Okej, tack^^
Jag gillar din nya header! men jag gillar/de den andra också :D

http://vampires.bloggplatsen.se

Fanny

20 november 2011 10:36

Tack! Nu känner jag mig nöjd, så denna kommer jag behålla ett tag ^^

 
Samantha

Samantha

20 november 2011 07:43

Jättebra fusker! :) Har lite frågor, hehe..

1. buydebug on/off - Kan man köpa saker som man bara kan ha i Allmäna tomter? ^^
2. Moviemakercheatsenabled true/false - Vad för möjligheter finns det då? :)

Ha det gött! :)

http://Samanthasim.webblogg.se

Fanny

20 november 2011 10:35

1. Nej, det tror jag inte, inte alla saker i alla fall. T.ex Liemannenstatyn som finns på kyrkogården går inte att köpa där.

2. Det är ett himla mångsidigt fusk, så jag kan göra ett inlägg om det :)

Ha det gött du med! :)

 
Samantha

Samantha

20 november 2011 07:43

Oh btw, jättefin header :)

http://Samanthasim.webblogg.se

Fanny

20 november 2011 10:34

Haha, tack :)

 
Tildaa

Tildaa

20 november 2011 09:53

Hejhej!
Vill ha svar så fort som möjligt:

Moviemakercheatsenabled true skulle vara ett SUPER BRA fusk för mig så man slipper vänta! Men det fungerar inte för mig, det står:
Okänt kommando: moviemakercheatsenabled
Vad ska jag göra?

Vill ha svar innan jag börjar spela sims, så fort tack :)

/Tilda

P.s Länkbyte?

http://princesstilda.bloggplatsen.se

Fanny

20 november 2011 10:34

Du måste skriva in Testingcheatsenabled true FÖRST och sen trycka enter, SEDAN ska du skrvia Movimakercheatsenabled true.

Ha en bra dag!

 
Ingen bild

MysanGagaPotter

20 november 2011 11:36

Jätte bra fusk och koder! Jag undrar bara om du vet om har man gör väderfusket? så att det regnar eller snöar, det är mest för att ta fina foton och inte för att ha typ snöbollskrig :) Om du inte kan det, och vill veta det så kan du skriva det typ på denna kommentaren så kan jag skriva det fusket! Som sagt det är inte som sims årstider utan mest om man vill ta fina foton :-)

Fanny

20 november 2011 12:54

DET måste jag göra ett inlägg om! Lite svårt att förklara i en kommentar nämligen. Tack för tipset :)

 
Tilda

Tilda

20 november 2011 11:58

Jag vet, jag gör det men det fungerar inte endå?

http://princesstilda.bloggplatsen.se

Fanny

20 november 2011 12:51

Vet inte vad felet är i så fall.

 
Ingen bild

Anonym

25 februari 2012 11:30

Har du ett fusk så att man får "gratis" (så att man slipper uppfylla önskningar) livspoäng? (elr vad det nu heter)

 
Ingen bild

Musse

23 februari 2013 11:53

Fusket för att få livpoäng gratis heter shazaam. Då får man 2.500 livpoäng

 
Ingen bild

lololo

22 januari 2014 16:14

Asså det funkar inte att skriva shazaam för mig :( det står "Okänt Kommando"

 
Ingen bild

sims4

14 januari 2016 21:53

Dessa verkar inte fungera på the sims 4. Kan du beskriva hur man kan göra dessa fusk på sims 4, om det ens går? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Tidigare år

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Skapa flashcards