Fantas simsblogg

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

The sims 3 – Drömjobb

Av Fanny - 16 november 2011 21:00

- Drömjobb -  

Lite snabbt

Alla simmar har drömmar... Men har aldrig kunnat fullborda dem. Med The sims 3 Drömjobb kan dina simmar få sitt, tja, drömjobb! Rädda staden som brandman, spökjägare, detektiv och läkare eller ställ till med kaos. Du kan välja den onda och den goda vägen i varje ny karriär som följer med. Om din sim jobbar som stylist: Antingen kan hon göra simmarna i staden till toppmodeller ELLER så gör hon dem till offer för sina dåliga stylingsidor...


Det kommer även en ny värld vid namn Twinbrook.


 

De nya jobben


De nya jobben som medföljer i Drömjobb kallas yrken. Skillnaden mellan ett jobb och ett yrke är att du faktiskt får följa med simmen in på jobben och ja – styra dem.


Dessa yrken kommer med The sims 3 Drömjobb:

- Stylist

- Arkitekt

- Detektiv

- Brandman

- Spökjägare

- Läkare

- Egen företagare


Stylist

Din sim arbetar på salongen och ger simmar en makeover (ändra hår, kläder & smink för tjejer) via stylingbänkarna. Du får uppdrag om att ändra något speciellt på en speciell sim men kan också styla simmar fritt. Här kan du som sagt välja onda och goda vägen – gör du simmarna snygga eller fula?


Arkitekt

Detta yrke liknar lite stylist, det är bara det att du ska bygga om hus istället för att styla om simmar. Du får uppdrag här också om att bygga ett nytt rum som du fyller med speciella krav. Ta inte bort saker i hemmet för din sims karriärs skull. Du har en viss budget att bygga med, när du har byggt med alla dessa pengar tar det på dina egna tillgångar. Du bör också lära känna simmen som ska ha rummet innan du börjar bygga. T.ex så vill en sparsam sim att du inte ska göra av med hela budgeten medans snobbar tycker tvärtom och simmar som älskar naturen gillar mycket fönster medans de simmar som hatar naturen tycker tvärtom. 


Detektiv

Dessa simmar får uppdrag via datorn, polisstationen och mobilsamtal. Låt din sim fullfölja dessa och få pengar för det. Som detektiv kan du göra inbrott i hem och sno lite saker (förutsatt att ingen är hemma).


Brandman

Stadens hjälte jobbar på brandstationen. Där har han/hon möjligheten att träna, uppfinna, sova, spela tv-spel, måla osv. Dock måste han/hon släppa det när han hör larmet tjuta – då måste simmen ge sig av till det brinnande huset och rädda simmarnas liv!


Spökjägare

Något lite overkligt passar alltid bra eftersom The sims 3 ändå är så realistiskt. Du går runt och jagar bort spökena i staden som stör simmar när de sover försöker sova men kan inte eftersom de blir väckta...


Läkare

Detta jobb kom redan med vanliga The sims 3, men nu har du möjligheten att göra mycket mer – utanför arbetet. Du kan göra hembesök, ge simmar mediciner eller varför inte testa ditt senaste experiment på dem?!


Egen företagare

När din sim har börjat bli bra på en färdighet kan den registrera sig som egen företagare. Det gör den via datorn, telefonen eller stadshuset.


Egenskaper

Det medföljer 6 nya egenskaper i Drömjobb.


 

Dramatisk

Dessa simmar är just dramatiska. Dessa simmar reagerar starkt på livets händelser och kan fejka svimningar för att väcka uppmärksamhet.

 

Excentrisk

Dessa simmar är riktigt bra på den nya färdigheten, uppfinnande.

 

Född till säljare

Dessa simmar älskar att sälja och köpa och är riktigt bra på det. Simmar betalar mer för deras föremål i provisionsbutiken.

 

Skicklig Skulptör

Dessa simmar är extra duktiga på den nya färdigheten, skulptering.

 

Miljömedveten

Dessa simmar är... miljömedvetna. De får plus i humör igenom att göra miljövänliga saker (såsom att samåka) och minus i humör om de gör motsatsen...

 

Observant

Dessa simmar är riktigt duktiga på det nya detektivyrket.


Färdigheter

Det kommer tre nya färdigheter i Drömjobb.

Dessa är:

- Skulptering

- Uppfinnande

- Tatuerande


  Gör mästerverk...


Ris och ros
Ros:
Mycket, mycket, mycket att göra! Det kommer med så mycket nya funktioner.

Ris: Yrkena hade kanske kunnat göras bättre, dessutom kan man inte ha egna affärer.


Köp här


Elgiganten (119 kr)

CDON (129 kr)

Game (279 kr)


    

Släpptes 1 juni 2010

 
 
Linnea

Linnea

16 november 2011 21:33

Jag gillar nog drömjobb mest efter husdjur och leva livet :)

http://the-sims-bloggen.bloggplatsen.se

Fanny

18 november 2011 18:31

Jo, det är verkligen jättebra, igenomtänkt och så :)

 
Holly

Holly

16 november 2011 21:34

Jag har den, men jag visste inte att dramatisk kom i Drömjobb, trodde den kom i Kvällsnöjen^^ (Jag installerade dem samtidigt)

http://vampires.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena

16 november 2011 21:48

Det jag gillar allra mest med drömjobb är Twinbrook!
Tycker att det är en mysig stad :)

Fanny

17 november 2011 07:47

Ja, den är så murrig :)

 
Ingen bild

Amanda

23 november 2011 15:50

Tycker det är riktigt bra att få en ny stad! Jag verkligen ÄLSKAR att få nya städer och utforska dem! I julklapp ska jag önska mig Drömjobb, Leva livet och husdjur! :D Men du kunde betygsatt spelet precis som du gjort med de andra.

Fanny

23 november 2011 16:30

Jag gillar också att det kommer nya städer! Hoppas du får spelen du önskar dig i julklapp, kommer sitta och hålla tummarna ;)

Jo jag får lägga till betyg på det här och de andra spelen som inte har betyg än.

 
Ingen bild

jessica

26 december 2011 20:12

Jag har drömjobb, men hur blir man läkare? :O Kan bara bli typ at-läkare, ambulanssjukvårdare osv. Var trycker man för att bli läkare? På datorn eller i tidningen om man tar "Hitta ett yrke" kommer bara Stylist, Detektiv, Arkitekturformgivare, Spökjägare, Brandman o så är det väl nåt mer som jag missade. Trycker man på sjukhuset om man vill bli läkare ? :) Tycker de verkar skojjsigt att typ ge medicin , göra hembesök osv :D

 
Anonym

Anonym

16 november 2012 07:19

Ville bara lägga till barnskötare som ett yrke också, det skrev du inte ;)
Sen när det gäller stylister, man kan styla om killar också :)

http://mysimspage.blogg.se

 
Ingen bild

Aninymus

23 december 2012 12:09

Hej! Sitter o söker runt efter svar men INGEN verkar ha samma problem som jag...
Min sim är stylist men kan inte byta kläder på simmsarna hon ska styla? Inte styla om kläderna de redan har på heller för den delen heller... Sjukt irriterande. Trycker jag på kläderna man ska trycka på för att styla kläderna så laggar allting ihop. whyyyyyyhyhyhyyyhyyhhyyy?! :'(

 
Ingen bild

Ida

26 december 2012 16:53

Jag meeed!!! Du över :O:O:O

 
Klara

Klara

31 januari 2013 19:40

Man kan vaaa stylist!!!! Passar så sjukt bra till mej

http://imsunshine.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna Eriksson

1 augusti 2013 09:48

The sims 3 drömjobb verkar ju jättekul...de enda problemet jag har är att jag INTE kan följa mina simmar på jobbet....Min sim är läkare och jag skickar han till jobbet MEN ser fortfarande bara byggnaden som simmen jobbar i....kan inte styra simmen inne i byggnaden där han jobbar....är det jag som missförstått något eller har jag gjort något fel? :O

 
Ingen bild

Stina :)

8 september 2013 14:27

Samma här!! (Längre upp) jag kan inte heller byta kläder när jag stylar simmar!! :(((

 
Ingen bild

Bullen

2 juli 2014 14:38

Jag har läst att om man har drömjobb och årstider installerade på samma gång så funkar det inte att byta kläder som stylist.

 
Ingen bild

Annis

7 mars 2015 18:56

Vad menas med "ris och ros"? Är tacksam för svar <3 älskar din blogg <3

 
Anonym

Anonym

29 maj 2016 13:41

Vart kan man köpa den? Den finns inte längre kvar på CDON eller Elgiganten, Tacksam för svar.

http://Ingen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny - 21 februari 2015 12:29

Oj, vad sjukt att några av er fortfarande kollar in här.    Alltså, jag vill börja med att verkligen be om ursäkt att jag bara lämnat bloggen att stå och damma när flera av er väntat på att jag ska komma tillbaka. Jag har helt ärligt inte vetat v...

Av Fanny - 22 september 2014 21:14

... Och så gick det ett ganska bra tag utan att jag uppdaterat ordentligt. Igen.   Det är väl egentligen samma anledningar som vanligt, har liksom inte så mycket sug att skriva något just nu, och har inte haft det på länge. Jag har liksom massa a...

Av Fanny - 11 september 2014 21:00

    Vet inte hur kul ni tycker det är att läsa om trean nu när fyran kommit ut, men jag har fortfarande inte skaffat den så det här är egentligen allt jag har att komma med.    Alexander fick sig en ny hårfärg, eftersom jag, som jag sagt någo...

Av Fanny - 4 september 2014 10:59


Nu har det varit lite tomt här ett tag, men jag har haft väldigt mycket annat för mig och inte riktigt orkat eller hunnit spela sims, särskilt inte blogga om det. Hoppas det är okej!   Idag släpps äntligen The sims 4 i Sverige! Har ni det än? ...

Av Fanny - 25 augusti 2014 16:30

Nu har det släppts en ny trailer för The sims 4, vars release verkligen börjar närma sig nu!      Tänker ni köpa det? ...

Välkommen!



Välkommen till FantaSims3, Fantas simsblogg! Jag som driver bloggen heter Fanny, men jag kallas Fanta, och jag är tretton år gammal. Men denna blogg är inte om mig, den är om spelet The sims 3! Här delar jag så ofta jag kan med mig av allt möjligt rörande spelet.

Om du vill veta mer om bloggen, klicka här!

   

Hjälp att få

Har du problem med ditt spel? Vill du ha hjälp? Behöver du ett tips? Jag kan försöka svara på dina frågor!

 

Tänk bara på att alltid googla eller söka i bloggen innan du frågar, att beskriva ditt problem så gott det går och att läsa min FAQ innan du frågar. Då blir det mycket lättare för mig att hjälpa till och hinna svara på allas frågor!

 

Ställ din fråga här:

1 723 besvarade frågor

Gilla och följ

         

Nedräkningar

Fanta undersöker...

Längtar du efter The sims 4?
 Ja, jag är så exalterad!
 Ja, det verkar väldigt kul.
 Det verkar bra, men jag vill veta mer först.
 Nja, är inte så intresserad.
 Nej, jag vill inte ha det.

Kontakt

 

 

Det finns många sätt att nå mig på, det bästa sättet är att skicka en kommentar eller fråga på bloggen men om du inte vill det står min mailadress ovan.

 

thesims3.com heter jag Fantabest, bli gärna vän med mig där! Dock är det bäst om du inte ställer frågor där, du har betydligt större chans till svar på bloggen, i mailen eller på bloggens Facebook.

Läs om...

Lämna ett avtryck

Letar du efter något?

Om det är något speciellt du vill leta efter, sök upp det i sökrutan så letar den efter inlägg jag har skrivit med det temat! Om du t.ex. vill veta om Vampyrer, sök på "Vampyr" så kommer det upp inlägg om just vampyrer.

Sök alltid innan du ställer en fråga i frågerutan!

Det senaste!

Arkiv

Bra nedladdningar

Copyright

Allt på bloggen ägs av mig om inte annat anges och får absolut inte kopieras utan tillstånd.

 

Jag äger inte något av The sims 3, det är ett varumärke tillhörande EA.


Ovido - Quiz & Flashcards